Tego newsa pojutrze mało kto będzie czytał
Albert-László Barabási z University of Notre Dame ( USA ) i jego koledzy z Węgier oszacowali, w jaki sposób czytane są materiały zamieszczane na witrynach WWW. Okazuje się, że większość publikacji odchodzi w niepamięć najdalej po kilku dniach.
11.07.2006 | aktual.: 11.07.2006 09:09
Dotychczas uważano, że spadek zainteresowania konkretnym newsem jest wykładniczy; naukowcy tymczasem udowodnili, iż jest to raczej funkcja potęgowa.
Zgodnie z ich badaniami szkielet typowego portalu wygląda zawsze tak samo - jest to wielka rozgałęziona struktura opierająca się na kilku najważniejszych materiałach ( grube kropki; linie to wzajemne powiązania, tj. odsyłacze ).
Te teksty, które zawieszono na stałe, zwykle mają stałą liczbę czytelników każdego dnia. Natomiast "połowiczny okres spadku zainteresowania" wynosi ok. 1,5 doby, co oznacza, iż o większości artykułów użytkownicy zapominają najdalej po kilku dniach.
Co ciekawe, internauci często przegapiają ważne materiały, jeśli nie odwiedzą witryny, gdy znajdują się one na szczycie listy. Wyniki mówią również, że do popularności newsa przyczynia się nie tylko jego aktualność, ale również łatwość dotarcia do niego.
Pozostaje nam więc życzyć czytelnikom większego zainteresowania wbudowanymi w każdą nowoczesną przeglądarkę czytnikami RSS - http://rssout.idg.pl/rss_news_30.xml...