PolskaTargi coraz lepiej wykorzystywane

Targi coraz lepiej wykorzystywane

(inf. własna)

10.04.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29

Coraz częściej polscy przedsiębiorcy, na wzór zachodnich, postrzegają targi jako ważne narzędzie marketingowe - mówił Bogusław Zalewski, Prezes Zarządu Polskiej Korporacji Targowej, podczas wtorkowego przedstawienia raportu o tego typu imprezach w Polsce.

Jak pokazały badania przeprowadzone w środowisku polskich wystawców przez Instytutu Badania Opinii i Rynku - Pentor, przedsiębiorcy wskazują targi jako bardzo skuteczne narzędzie. Dodają jednocześnie, że trzeba wiedzieć do czego i jak je wykorzystać. Mimo to nadal w zbyt wielu firmach za organizację targów odpowiedzialne są przypadkowe osoby - mówił Zalewski.

Wystawców twierdzą , że targi są skuteczne m.in. dla zademonstrowania obecności firmy na rynku (odpowiedziało tak 83,2% respondentów), zawierania umów sprzedaży - 63,8%, podtrzymania kontaktów z dotychczasowymi klientami - 77,8%, pozyskiwania nowych - 77,6%, prezentowania nowych produktów - 79,2%.

Porównując te dane z badaniami prowadzonymi w Niemczech Rafał Janowicz z Pentoru stwierdził, że Niemcy bardziej postrzegają targi jako element budowania wizerunku firmy, natomiast Polacy jeszcze postrzegają je jako narzędzie sprzedaży.

Organizatorzy Międzynarodowych Targów Poznańskich przedstawił także program nadchodzących targów: INFOSYSTEM, MULTIMEDIA (24 - 27.04.2001) oraz POLIGRAFIA (24-28.04.2001).

Dominującymi tematami Międzynarodowych Targów Telekomunikacji, Technologii Informatycznych i Elektroniki INFOSYSTEM 2001będą Internet i gospodarka elektroniczna. Oprócz pokazywanych corocznie najnowszych osiągnięć z poszczególnych dziedzin, prezentacji nowych usług, narzędzi i doświadczeń (know how) targom towarzyszyć będą specjalistyczne spotkania, seminaria naukowe i prezentacje. Część konferencji poświęconych będzie zastosowaniu Internetu w biznesie

Według organizatorów na targach POLIGRAFIA swoje najnowsze propozycje zaprezentują niemal wszyscy liczący się producenci i dostawcy maszyn, urządzeń i materiałów dla poligrafii.
Sylwia Strzałkowska (WP)

targimarketingpoznań
Zobacz także
Komentarze (0)