Tam mają najlepszą komunikację w Polsce
Krakowska komunikacja miejska po raz kolejny została uznana za najlepszą komunikację w Polsce. Tym razem taką ocenę krakowskiej komunikacji zbiorowej wystawili nie eksperci (jak w przypadku rankingu magazynu Forbes, w którym Kraków zajął 9. miejsce na świecie), ale sami pasażerowie.
03.03.2011 | aktual.: 04.03.2011 07:49
Badanie, które zleciła firma Deloitte, wykonał Instytut badawczy Millward Brown SMG/KRC w grudniu 2010 roku. Mimo, że był to miesiąc, w którym na krakowskich drogach panowały bardzo trudne warunki zimowe, funkcjonowanie krakowskiej komunikacji miejskiej zostało ocenione przez pasażerów bardzo wysoko. Jak wynika z raportu spośród 7 największych polskich miast najbardziej zadowoleni z transportu publicznego są właśnie krakowianie.
W skali od 1 do 5, ocenili oni krakowskiego przewoźnika na 3,43. Gorzej pasażerowie ocenili sześć pozostałych miast. Krakowska komunikacja okazała się lepsza od Poznania (3,37), Gdańska (3,32), Warszawy (3,29), Wrocławia (3,19), Katowic (3,09) i Łodzi (2,91). Tak wysoka pozycja krakowskiej komunikacji wśród innych polskich miast cieszy tym bardziej, że pasażerowie oceniali aż 9 istotnych cech publicznych środków transportu, takich jak: czystość i stan techniczny pojazdów, punktualność, kultura kierowców, położenie przystanków, łatwość przesiadki między różnymi środkami komunikacji miejskiej, trasy linii, ceny biletów i kart miejskich oraz dostępność miejsc siedzących i tłok.
Z raportu wynika, że krakowską komunikację pasażerowie cenią sobie przede wszystkim za czystość pojazdów, stan techniczny pojazdów, punktualność, kulturę kierowców i ceny biletów. W każdej z tych kategorii komunikacja miejska w Krakowie uzyskała najwyższą spośród pozostałych polskich miast ocenę. Słabiej pasażerowie ocenili tylko dostępność miejsc siedzących. Warto także podkreślić, że 70% pasażerów korzystających z komunikacji publicznej w Krakowie kupuje bilety okresowe zapisywane na Krakowskiej Karcie Miejskiej, które są jednymi z najtańszych w Polsce. Raport badający zadowolenie z transportu zbiorowego zawiera także cenną informację statystyczną. Wynika z niego, że z usług krakowskiego przewoźnika korzysta 67% mieszkańców. To także wskazuje na zadowolenie krakowian z jakości transportu publicznego w Krakowie.