Tak wyłudzają informacje prywatne od internautów
"Dziennik Gazeta Prawna" ostrzega, że konkursy pojawiające się często przy okazji przeglądania stron internetowych to najczęściej próby zdobywania danych osobowych.
09.02.2012 | aktual.: 09.02.2012 11:16
Prowadzące konkursy firmy reklamują się, że zdobywają dane kilku tysięcy osób dziennie. Mechanizm jest prosty: - Gratuluję, to nie żart, wypełnił formularz i wygraj! - zachęcają reklamy. Jednak szybciej niż nagrody można spodziewać się telefonów z reklamami marketingowymi.
Przedstawiciele firm, z którymi rozmawiała gazeta, zapewniają, że w ich konkursach nagrody są. W jednej z nich, nagrodę wygrało kilka osób, bo przyznawana jest raz na kwartał, w innym konkursie - jak zapewniał szef - nagroda trafia do szczęśliwca każdego dnia. Sprawą jednej z firm zajmuje się Główny Inspektor Ochrony Danych Osobowych - pisze "Dziennik Gazeta Prawna".