Trwa ładowanie...
d40gnob
06-09-2006 08:41

"Szkoła bez przemocy"

Do końca września tego roku szkoły mogą zgłaszać się do drugiego etapu ogólnopolskiej kampanii społecznej 'Szkoła bez przemocy'.

d40gnob
d40gnob

Warunkiem uczestnictwa jest deklaracja przestrzegania kodeksu „Szkoły bez przemocy”. Organizatorzy kampanii, wydawcy dziewiętnastu dzienników regionalnych, Grupy Wydawnicze Polskapresse i Orkla Press Polska, oraz współorganizator Fundacja Grupy TP, przeznaczą ponad trzysta tysięcy złotych na pomoc dla szkół. Kampanię objął patronatem Prezydent RP Lech Kaczyński.

Drugi etap kampanii zaplanowany jest na rok szkolny 2006/2007. W tym czasie Organizatorzy zapewnią wsparcie szkołom w przeciwdziałaniu przemocy i agresji. Szkoły, które do końca września 2006 zgłoszą się do kampanii i zadeklarują przestrzeganie kodeksu „Szkoły bez przemocy” otrzymają materiały metodyczne – dostępne także przez stronę internetową www.szkolabezprzemocy.pl – oraz plakaty. Wystarczy odesłać do biura kampanii kwestionariusz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie. Szkoły, które realizują najlepsze i najciekawsze inicjatywy z zakresu przeciwdziałania przemocy dostaną granty z przeznaczeniem na edukację nauczycieli i uczniów, na łączną kwotę ponad trzystu tysięcy złotych.

Dzięki zaangażowaniu Fundacji Grupy TP będzie możliwe także zorganizowanie konferencji dla szkół uczestniczących w programie oraz konkursów dla uczniów. Od kilku lat mamy kontakt ze szkołami w ramach naszych programów edukacyjnych – mówi Prezes Fundacji Grupy TP Michał Dżoga. – W ubiegłym roku pomagaliśmy szkołom zadbać o bezpieczeństwo w Internecie, teraz poprzez pomoc szkołom w realizacji kodeksu „Szkoły bez przemocy” chcemy zwrócić uwagę na zagrożenia niekoniecznie pochodzące z Internetu.Podczas całego roku szkolnego dziewiętnaście dzienników regionalnych będzie publikowało materiały informacyjne i poradnikowe na temat przeciwdziałania przemocy. Dziennikarze piszący o kampanii upowszechniać będą sprawdzone w szkołach dobre rozwiązania. W ramach kampanii szkoły będą mogły poddać się dobrowolnemu audytowi występowania przemocy i agresji.

Misją dzienników regionalnych jest wspieranie budowania lokalnych wspólnot. Rola szkoły w tej kwestii jest nie do przecenienia. Dlatego zdecydowaliśmy się na zainicjowanie kampanii „Szkoła bez przemocy” – powiedziały Joanna Pilcicka, Prezes Orkla Press Polska i Dorota Stanek, Prezes Polskapresse. – W pierwszym etapie chcieliśmy uwrażliwić opinię publiczną na problem przemocy i pokazywać przykłady dobrych praktyk – zarówno profilaktyki, jak i działań interwencyjnych. W drugim etapie chcemy wspierać i nagradzać szkoły, które zdecydują się na konkretne aktywności przeciwdziałające przemocy.

d40gnob

Badania społeczne zrealizowane na zlecenie dzienników regionalnych przez CBOS pokazują, że przemoc w polskich szkołach jest poważnym problemem. Według badań taka opinię podziela ponad 27 proc. uczniów, 28 proc. nauczycieli oraz 27 proc. rodziców. W pierwszym etapie kampanii w dziennikach regionalnych ukazało się 678 publikacji, z czego blisko połowa dotyczyła dobrych praktyk oraz informacji na temat radzenia sobie z przemocą. Pierwszy etap zakończył się publikacją na łamach dzienników kodeksu „Szkoły bez przemocy” opracowanego przez Radę Programową.

Radę Programową kampanii „Szkoła bez Przemocy” tworzą: Joanna Pilcicka, Prezes Orkla Press Polska, Dorota Stanek, Prezes Polskapresse, Michał Dżoga Prezes Fundacji Grupy TP, dr Anna Giza-Poleszczuk, socjolog, Ewa Czemierowska, psycholog ze Stowarzyszenia Psychoprofilaktyki Szkolnej „Spójrz Inaczej”, prof. Janusz Czapiński, psycholog, oraz Jacek Michałowski, psycholog, dyrektor programowy Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności.

Organizatorami kampanii „Szkoła bez przemocy” są Grupy Wydawnicze Polskapresse i Orkla Press Polska przy współpracy współorganizatora Fundacji Grupy TP. Kampania realizowana jest przez 19 dzienników regionalnych obu grup.

Dzienniki Polskapresse: Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Express Ilustrowany, Gazeta Krakowska, Gazeta Poznańska, Głos Wielkopolski, Słowo Polskie Gazeta Wrocławska.

Dzienniki Orkla Press Polska: Dziennik Wschodni, Echo Dnia, Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Gazeta Współczesna, Głos Koszaliński/Słupski, Głos Szczeciński, Głos Pomorza, Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny – Gazeta Codzienna oraz Tygodnik Ostrołęcki.

d40gnob
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d40gnob
Więcej tematów