Szczecin otwarty na gwiazdy
Polska Telefonia Cyfrowa chce w Szczecinie zorganizować w Szczecinie koncert światowej gwiazdy oraz wiele imprez towarzyszących. W najbliższym czasie firma i miasto podpiszą list intencyjny dotyczący współpracy. Szczegółowe warunki współpracy będą przedmiotem dalszych negocjacji.
Kilka dni temu w szczecińskim magistracie odbyło się spotkanie przedstawicieli miasta oraz koncernu telekomunikacyjnego Polska Telefonia Cyfrowa, Operatora sieci Era i Heyah. Firmy zaprosiły Szczecin do współpracy przy organizacji kompleksowego, ogólnopolskiego projektu o charakterze muzycznym, edukacyjnym i medialnym.
Na projekt, w jego pierwszej edycji, składa się wiele elementów i wydarzeń realizowanych sukcesywnie aż do końca 2010 roku. Jeśli dojdzie do partnerstwa pomiędzy Urzędem Miasta a PTC, latem w Szczecinie odbędzie się duży koncert międzynarodowej gwiazdy, w którym szacuje się, że weźmie udział około 20 tys.osób.
Koncert w Szczecinie stanowić będzie finał ogólnopolskiego konkursu dla muzyków, wokalistów i zespołów muzycznych. Nagrodą w konkursie dla finalisty będzie wystąpienie jako „support” przed koncertem zaproszonej gwiazdy. PTC chce dodatkowo wesprzeć istniejące inicjatywy kulturalne organizowane w Szczecinie. Pod uwagę brany jest jeden ze szczecińskich festiwali. W mieście zorganizowane zostaną także cztery koncerty klubowe. Specjalnie z myślą o mieszkańcach Szczecina planowane jest uruchomienie programu edukacyjnego o charakterze kulturalno-muzycznym.
- Swoją ofertę skierowaliśmy właśnie do Szczecina, ponieważ w naszej opinii to miasto rozwija się, odważnie buduje swoją markę, której filozofia jest nam bliska, a nasza propozycja ma innowacyjny - rozwojowy charakter. Traktujemy ten projekt w kategoriach strategicznych. Zakładamy jego powtarzalność oraz długofalową realizację - wyjaśniał na spotkaniu Wojciech Kliniewski, dyrektor marketingu PTC.
Projekt jest okazją do ogólnopolskiej promocji Szczecina: PTC sfinansuje ogólnokrajowe i lokalne kampanie reklamowe promujące wydarzenia w Szczecinie, jak i cały projekt. Uruchomiony zostanie pierwszy w Polsce, merytoryczny i opiniotwórczy internetowy portal muzyczny, dający możliwość promocji Szczecina w trakcie trwania projektu.
PTC przewiduje, że miasto zaangażuje się na poziomie 1-1,5 mln zł. Wszystko wskazuje na to, że przedsięwzięcie będzie dla Szczecina efektywne ekonomicznie. Wartość medialna wszystkich planowanych działań w skali roku szacowana jest na ponad 20 mln zł. Miasto podjęło rozmowy.
- Realizując projekt o takiej skali, mamy niepowtarzalną szansę na stałe zaistnieć na kulturalnej mapie Polski. PTC to wiarygodny partner, który ma na swoim koncie m.in. realizację wspólnie z Wrocławiem festiwalu filmowego Era Nowe Horyzonty. Wierzymy, że wspólnie mamy szansę stworzyć innowacyjny projekt, który skutecznie będzie promował nasze miasto- stwierdził Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.
Zobacz wydanie internetowe: Cenne relikty historycznej zabudowy Gdańska na śmietniku