Trwa ładowanie...
d2fchfg
15-04-2004 18:10

"Super Express" zaskarżył "Fakt"

Media Express, wydawca "Super Expressu", złożył w Sądzie Okręgowym w Warszawie pozew przeciwko wydawcy "Faktu" - Axel Springer Polska. Domaga się w nim "zaniechania czynów nieuczciwej konkurencji", m.in. "sprzedaży 'Faktu' po cenie dumpingowej", czyli poniżej kosztów wytwarzania.

d2fchfg
d2fchfg

Szefowa PR Media Express Grażyna Bukowska poinformowała ponadto, że wydawca "Faktu" stosuje reklamę sprzeczną z dobrymi obyczajami i wprowadzającą czytelników w błąd.

Pozew spółki Media Express przeciwko koncernowi Axel Springer Polska jest elementem kampanii marketingowej wydawcy "Super Expressu" - uważa prezes wydawnictwa Axel Springer Polska Wiesław Podkański.

W związku z zaniżaniem ceny "Faktu", Media Express domaga się zakazania jego wydawcy kontynuowania tego rodzaju praktyk, opublikowania w tej sprawie oświadczeń na łamach "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej" oraz wpłaty 100 tys. złotych na rzecz Muzeum Powstania Warszawskiego.

"Fakt" był sprzedawany po 1 zł od końca października 2003 r. do kwietnia 2004 r., kiedy wydawca podwyższył cenę niektórych wydań do 1,20 zł.

d2fchfg

"Okres bliski 6 miesiącom sprzedaży gazety ogólnopolskiej za cenę 1 zł, która można przypuszczać nie pokrywała kosztów jej wytworzenia, miał doniosłe skutki rynkowe, które wpłynęły na rynku prasy na ograniczenie konkurencji i nieuczciwie oddziaływało na warunki jej rozwoju" - napisała w komunikacie Bukowska.

W tej sprawie wydawca "Super Expressu" złożył wcześniej wniosek do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Pozew Media Express dotyczy również prowadzonej w lutym akcji edukacyjnej, zachęcającej do wypełniania PIT-ów z udziałem ministra finansów Andrzeja Raczki.

"'Fakt' reklamował się na billboardach i w telewizji. Reklama była skonstruowana w ten sposób, by czytelnicy i widzowie odnieśli wrażenie, że wiceminister finansów wspiera nie akcję informacyjną, ale samą gazetę 'Fakt'" - czytamy w komunikacie. W opinii Media Express, taka reklama jest nieuczciwa i sprzeczna z dobrymi obyczajami, a także może być niezgodna m.in. z prawem o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

d2fchfg

W związku z tym domaga się od Axel Springer Polska opublikowania na łamach "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej" przeprosin za stosowanie reklamy niezgodnej z dobrymi obyczajami oraz przeprosin na antenie telewizji TVN - w tym samym czasie antenowym, w którym emitowano reklamę będącą przedmiotem pozwu.

"Nie znamy przywoływanego przez Media Express obyczaju, polegającego na uzgodnieniach akcji marketingowych lub informacyjnych przedsiębiorcy z jego konkurentami, a także nie wiemy dlaczego i w jaki sposób przedmiotowa reklama miałaby godzić w interesy spółki Media Express" - napisał Podkański.

Zarzucił wydawcy "Super Expressu", że "zdecydował się uczynić z narzędzi prawnych instrument działalności marketingowej, a polityka PR wydawnictwa skupia się w tej chwili na informowaniu o kolejnych pozwach przeciw Springerowi".

"Axel Springer Polska stoi na stanowisku, iż lepiej byłoby dla czytelników i dla rynku, gdyby Media Express zamiast na długoletnie procesy sądowe przeznaczył dodatkowe fundusze na poprawę jakości swojej gazety" - napisał Podkański.

d2fchfg
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2fchfg
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj