ŚwiatStrategia wojny psychologicznej Pentagonu

Strategia wojny psychologicznej Pentagonu

Strategia wojny psychologicznej
Pentagonu - na jaką przyznano z budżetu 300 mln dol. - obejmuje
plany umieszczania w zagranicznych mediach proamerykańskich
materiałów, bez informowania o źródle ich pochodzenia: rządzie
amerykańskim - informuje w numerze waszyngtoński dziennik
"USA Today".

14.12.2005 | aktual.: 14.12.2005 11:48

Zdaniem dziennika, który powołuje się na informacje uzyskane od wojskowego, uczestniczącego w przygotowywaniu strategii, celem tego rodzaju kampanii, opracowywanej przez ekspertów z Dowództwa ds. Operacji Specjalnych jest zwalczanie ideologii terrorystycznej, a także przekonanie zagranicznych odbiorców, by poparli politykę USA. Wojsko chce prowadzić wojnę informacyjną z Al-Kaidą poprzez gazety, internet, radio, telewizję, a także takie artykuły, jak koszulki z nadrukami czy naklejki.

Program - pisze "USA Today" - będzie realizowany na całym świecie, w tym także w krajach sojuszniczych. Wśród trzech firm, mających na zlecenie Pentagonu prowadzić tę kampanię, wymieniana jest Lincoln Group, oskarżana ostatnio o płacenie irackim gazetom za zamieszczanie proamerykańskich materiałów.

"USA Today" przypomina, że doradca prezydenta USA ds. bezpieczeństwa Stephen Hadley mówił niedawno, że prezydent Bush był "ogromnie zaniepokojony" tego rodzaju działalnością w Iraku, podważającą zasady demokratycznej, wolnej prasy.

Zamieszczane w zagranicznych mediach wiadomości mają być prawdziwe - zastrzegają wojskowe koła, cytowane przez gazetę. Zdaniem "USA Today" jednak przypadek iracki może sprawić, że odbiorcy w innych krajach coraz bardziej podejrzliwie będą podchodzić do proamerykańskich materiałów, zamieszczanych w ich krajach.

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)