Strategia Starcomu nagrodzona w Marakeszu
Dom mediowy Starcom odniósł sukces podczas sieciowej konferencji managerów sieci Starcom MediaVest na region EMEA, które odbyło się w Marakeszu.
Polski oddział Starcomu zwyciężył w konkursie na najlepszą prezentację dotyczącą strategii New Business. W finale rywalizacji brali udział przedstawiciele agencji z najdynamiczniej rozwijających się rynków w regionie EMEA: Polski, Rosji i Bliskiego Wschodu. Uczestnicy spotkania, szefowie i managerowie wyższego stopnia Starcomu, oceniali głównie trafność insightów, sposób prezentacji, zgodność z wizją rozwoju firmy, korzyści wynikające z podejścia do nowego biznesu. Starcom Polska postawił akcent na roli obsługi klienta, dotrzymywaniu składanych obietnic, innowacji w planowaniu, integracji zespołu na różnych poziomach i co najważniejsze umiejętności zachowania w sytuacjach kryzysowych, a więc sposobach rozwijania biznesu w niesprzyjających okolicznościach.
O prezentacji Starcomu w bardzo pochlebnych słowach wypowiedział się Iain Jacob, CEO Starcom MediaVest Group na region Europe Middle East & Africa - Polski Starcom to biuro niezwykłe. Od 6 lat rozwija się nieprzerwanie, zdobywając co roku 20-30 nowych klientów. Jest dojrzałą, dobrze zarządzaną firmą, jedną z najlepszych naszych agencji w Europie. Mądrą i inspirującą prezentacją nagrodzoną w Marakeszu Polacy po raz kolejny udowodnili, ze ich sukces to nie przypadek – powiedział Jacob.
Ten rok rozpoczął się od niekorzystnego dla Starcomu rozstrzygnięcia w przetargu Kompanii Piwowarskiej, która po 5 latach zdecydowała się przekazać obsługę swojego budżetu mediowego do Macroscope OMD, Konieczna była intensywna praca na zrekompensowaniem straty. Wysiłki te zakończyły się pełnym sukcesem. Tylko do czerwca br. współpracę zdecydowało się nawiązać aż 24 nowych klientów w tym m.in.: Orkla Foods, ZT Kruszwica, Śnieżka, Polmlek, Allianz, Profi, „Polityka”, „Puls Biznesu”, DKNY, Katjes.
- Najbardziej dumni jesteśmy jednak z tego, że Kompania Piwowarska wróciła do nas już po pół roku. Ten fakt, bez precedensu na polskim rynku, najlepiej oddaje przewagę konkurencyjną Starcomu. Jeśli tak wymagający i kompetentny marketer jakim bez wątpienia jest Kompania Piwowarska, po kilku miesiącach decyduje się do nas wrócić, dodatkowy komentarz na temat siły i pozycji Starcom nie jest już niepotrzebny – powiedział Jakub Benke, prezes Starcom MediaVest Group w Polsce i członek management committee SMV w regionie EMEA. Dzięki tegorocznym zwycięstwom new business, wartość budżetów obsługiwanych przez Starcom w przyszłym roku będzie nawet o 70 milionów zł wyższa niż w roku bieżącym.