Stracą biura podróży, a także ich klienci
Dla małych i średnich firm turystycznych
zbliżający się sezon może być bardzo trudny. Po ubiegłorocznych
upadłościach biur turystycznych firmy ubezpieczeniowe gwałtownie
podnoszą ceny ubezpieczeń OC - pisze "Gazeta Prawna".
21.05.2004 07:00
Biura turystyczne winą za taką sytuację obarczają ubezpieczycieli, którzy z dużą łatwością udzielali gwarancji organizatorom turystyki.
Jak podkreśla "Gazeta Prawna", małe i średnie firmy turystyczne znalazły się miedzy młotem a kowadłem. Z jednej strony wzrost cen ubezpieczeń podraża koszty ich funkcjonowania, z drugiej zaś wliczenie nowych stawek ubezpieczeniowych w koszty usług turystycznych może zaowocować obniżeniem ich konkurencyjności na rynku.
Dla dużych międzynarodowych firm turystycznych działających w Polsce wzrost cen polis jest praktycznie nieodczuwalny i na pewno nie wpłynie na ceny świadczonych usług. Małym pozostał więc wybór: osiągać mniejsze zyski lub podnieść cenę usług i narazić się na utratę klientów - stwierdza dziennik. (PAP)