Stocznia Szczecińska współpracuje z Chinami
Stocznia Szczecińska Nowa chce zamawiać
coraz więcej sekcji okrętowych w Chinach. W tym roku w Kraju
Środka wykona się ich z 10 tysięcy ton stali, a wielkość takiej
produkcji może się jeszcze zwiększyć. Sekcje trafią do Szczecina
statkami - informuje "Kurier Szczeciński".
17.05.2007 | aktual.: 17.05.2007 07:21
10 tysięcy ton sekcji w tym roku oznaczać będzie równowartość ciężaru jednego statku. Elementy te przeznaczone będą na kontenerowiec z serii B178, nad którym rozpoczynane są prace.
Stocznia od tego samego producenta sprowadza już od paru lat pokrywy lukowe statków. W Chinach tańsze jest zarówno wykonawstwo, jak i stal. Jednak tamtejsze władze prowadzą taką politykę, aby blachę i inne materiały do produkcji statków sprzedawać w postaci przetworzonej, czyli gotowych elementów.
W zamierzeniach kierownictwa stoczni kooperacja z firmą z Chin ma poprawić rentowność stoczni. W polskich realiach zyskowność pogarszają m.in. wysokie koszty pracy. Spółka cierpi też na chroniczny niedobór fachowców, którzy w poszukiwaniu wyższych zarobków wyjeżdżają do pracy w stoczniach starych państw UE. (PAP)