Spada liczba skarg na firmy marketingu bezpośredniego
Liczba skarg wpływających do nas na firmy marketingu bezpośredniego
stale spada i jest to stała tendencja - poinformował Michał
Serzycki, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych.
07.03.2008 08:00
- Skargi, o ile się pojawiają, dotyczą przede wszystkim trzech płaszczyzn: wymuszania zgody na udostępnienie danych innym podmiotom, nie przestrzeganie lub zbyt wolna reakcja na sprzeciw wobec uchybień w przetwarzaniu danych osobowych - wyliczył Serzycki.
Zmniejszanie się liczby skarg wynika z podpisanego w styczniu przez Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych porozumienia ze Stowarzyszeniem Marketingu Bezpośredniego o współpracy dla polepszenia poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnienia prawa do prywatności obywatelom.
Na mocy tego porozumienia zrzeszające ponad 90 firm z branży marketingu bezpośredniego SMB zobowiązało się do podjęcia działań obligujących uczestników rynku do stosowania Kodeksu Dobrych Praktyk w prowadzonej działalności marketingowej.
Kodeks szczegółowo definiuje podstawowe pojęcia marketingu bezpośredniego oraz określa reguły zbierania, przetwarzania i udostępniania danych osobowych, które dzieli na zwykłe i wrażliwe. Tym samym tworzy razem z przyjętymi przez firmy marketingu bezpośredniego jeszcze w poprzedniej dekadzie Kodeksem Etycznym i Regulaminem Listy Robinsona barierę tzw. "miękkiego prawa" chroniąca dane osobowe konsumentów.