Słowo zamiast szczeknięcia
Z kim będą rozmawiać psy i koty w noc wigilijną? „Psie” i „kocie” rodziny w Polsce zbadali analitycy firmy Claritas.
Towarzystwo psów i kotów lubią nie tylko osoby samotne, które stanowią jedynie około 35% właścicieli tych zwierząt. Pozostali psi i koci gospodarze deklarują posiadanie współmałżonka, a aż 60% tych czworonogów może bawić się z dziećmi swoich Państwa.
Co piąte psie i kocie gospodarstwo deklaruje dochód poniżej 800 zł i jedynie co dziesiąty dom, gdzie mieszkają te zwierzęta dysponuje comiesięczną kwotą wyższą niż 3 tys.zł.
Psy i koty są najczęściej przyjaciółmi osób po 40. roku życia. Właściciele zwierząt są zazwyczaj domatorami. W czasie wolnym od pracy - połowa z nich najchętniej rozwiązuje krzyżówki, czyta książki, słucha muzyki, a w ciepłe dni spędza czas na działce, gdzie np. pies może się wybiegać, a kot zapolować na myszy. Telewizja najwyraźniej jest ulubionym medium tych osób, co dziesiąty z nich przesiaduje przed telewizorem ponad 5 godzin dziennie, a co drugi od 2 do 4 godzin.
10% właścicieli psów i kotów deklaruje, że nie czyta gazet, a jeżeli czyta to głównie „Gazetę Wyborczą” lub „Super Express”. Według zebranych deklaracji, ponad 50% tych osób nie wyjeżdżała ostatnio na wakacje. Jeżeli już podróżują to raczej w granicach naszego kraju, przypuszczalnie zabierając ze sobą swojego włochatego ulubieńca.
Z czego prawdopodobnie będzie składać się wigilijna wieczerza psów i kotów? Tylko 30% psów i 40% kotów zajada posiłki przygotowane przez swoich gospodarzy. Reszcie pozostaje gotowa karma. Aż 40% lubiących wygodę psich Panów i Pań deklaruje, że kupuje swoim pupilkom karmę Chappi i prawie tyle samo, bo 38% tych osób karmi swoich podopiecznych produktami Pedigree. W przypadku kotów największym powodzeniem cieszy się karma Kitekat (40%) i Whiskas (32%). Połowa właścicieli czworonogów robi zakupy w super- lub hiper- markecie, a jedna trzecia w małym okolicznym sklepiku, do którego można zajść będąc na spacerze z pupilkiem.
Charakterystyka właścicieli została przygotowana na podstawie odpowiedzi Polaków na Ogólnopolski Kwestionariusz Produktów i Usług, który jest rozsyłany co roku do wszystkich polskich rodzin. (reb)