Śląskie. Podatek od nieruchomości i opłaty za odpady przez internet? Bytom wdraża e‑urząd
Na nowej platformie elektronicznej każdy zarejestrowany mieszkaniec Bytomia będzie mógł sprawdzić swoje zobowiązania wobec gminy. Dużym ułatwieniem będzie też możliwość dokonania płatności online.
O trwających pracach nad wdrożeniem platformy elektronicznej e-Urząd, dzięki której poprawi się dostęp klientów Urzędu Miejskiego do usług administracyjnych, poinformował bytomski magistrat.
Nowością, która ułatwi życie bytomianom będzie m.in. możliwość uregulowania urzędowych opłat poprzez usługę pay-by-net.
- By umożliwić naszym klientom załatwienie spraw urzędowych w sposób bezpieczny i komfortowy, bez wychodzenia z domu, konieczne są inwestycje w rozwój cyfryzacji. Prace nad przystąpieniem do projektu rozpoczęliśmy już w 2017 roku, a uruchomienie platformy planujemy na maj tego roku - mówi Krzysztof Gut, naczelnik Wydziału Informatyki UM w Bytomiu.
Bytom wprowadza elektroniczną platformę dla mieszkańców
Na nowej platformie elektronicznej każdy zarejestrowany mieszkaniec będzie mógł sprawdzić swoje zobowiązania wobec gminy Bytom, takie jak: podatek od nieruchomości, opłaty za odpady czy dzierżawy. Dużym ułatwieniem dla mieszkańców będzie też możliwość dokonania płatności online poprzez serwis pay-by-net.
Pay-by-net to nowoczesna metoda płatności, dzięki której wszystkie niezbędne dane przelewu uzupełniane są zgodnie z informacjami przekazanymi z systemu e-Urząd.
Płatność przekierowywana jest na portal banku, gdzie logując się i potwierdzając transakcję dokonuje się zapłaty zobowiązania. Można również skorzystać z funkcji BLIK. Skraca to czas niezbędny do uregulowania zapłaty i minimalizuje ryzyko popełnienia błędu. Informacje o przelewach przekazywane są w postaci zaszyfrowanej.
Bytom. Internetowa platforma dla mieszkańców. SMS powiadomi o terminach
System umożliwi również uruchomienie subskrybcji powiadamiania mieszkańca o wygenerowaniu wymiaru podatku, zbliżających się terminach płatności, przekroczeniu terminu oraz innych ważnych informacjach urzędowych, które będą przekazywane bezpośrednio do klienta za pomocą SMS, maila czy potralu epuap.
Warunkiem, by móc korzystać z platformy e-Urząd jest posiadanie tzw. profilu zaufanego, który można szybko założyć np. w bankowości elektronicznej.