Bielsko-Biała. Nowe ścieżki rowerowe, centrum miasta przyjazne rowerzystom
Dobra wiadomość dla rowerzystów. Od września będą mogli korzystać z zamkniętych dla nich dotąd ulic w samym centrum Bielska-Białej.
23.08.2021 21:43
Zatwierdzony jest już projekt organizacji ruchu dla trasy rowerowej wiodącej od bielskiego Ratusza poprzez ulice: Ratuszową, 11 Listopada, Cechową, Wałową, Podwale i Jana Kilińskiego aż do Michała Grażyńskiego. Szczególnie ważna dla rowerzystów jest zmiana na ul. 11 Listopada, na której niejednokrotnie dochodził do spięć pomiędzy pieszymi a rowerzystami. Ci ostatni uważali, że marmurowe płytki to dla nich przeznaczony tor jazdy, gdy tymczasem do tej pory formalnie nie mogli poruszać się po tej ulicy.
Bielsko-Biała. Centrum miasta otwarte dla rowerów
Jak informuje Miejski Zarząd Dróg, w najbliższym czasie wykonawca przystąpi do montażu oznakowania pionowego i malowania poziomego trasy rowerowej wiodącej przez centrum miasta. - W jej ciągu zostaną zastosowane nowe rozwiązania, takie jak kontraruch, kontrapas, a na nawierzchni ulic pojawią się piktogramy w kształcie roweru pokazujące kierunek jazdy. Będzie to pierwsze oznakowanie tego typu w Bielsku-Białej – informują urzędnicy.
Istniejącą trasa rowerowa biegnącą wzdłuż rzeki Białej, której zakończenie znajduje się dziś na wysokości krzywego mostku obok Ratusza zostanie przedłużona. Rowerzyści dwoma stronami placu Ratuszowego po śladach wyznaczonych przez znaki będą mogli przejechać oznakowanym przejazdem w ul. Ratuszową. Stamtąd dalej ulicami 11 Listopada i Cechową ruch rowerowy będzie się odbywał zgodnie z istniejącą organizacją ruchu, jednak przy zastosowaniu kontraruchu. W rejonie ronda na ul. Wałowej, przy pomocy oznakowania pionowego i poziomego, zaprojektowano odcinki drogi oraz przejazdy dla rowerzystów w poprzek dróg dochodzących do ronda. Na chodniku przylegającym do ronda zostanie oznaczona droga dla pieszych i rowerów.
Następnie ścieżka wieść będzie w ul. Podwale. Tu, na odcinku od ul. Okrzei do ul. J. Kilińskiego po stronie wschodniej jezdni zaprojektowano kontrapas. Drugi kierunek będzie się odbywał zgodnie z ruchem ogólnym. Aby uzyskać potrzebną szerokość jezdni, MZD na ul. J. Kilińskiego zmieni sposób parkowania pojazdów ze skośnego na równoległy. Zmniejszenie liczby miejsc do parkowania w tym miejscu zrekompensuje zaś dodatkowy parking (z parkowaniem równoległym) wzdłuż ul. Podwale. Na skrzyżowaniu ulic Podwale/Okrzei drogowcy zaplanowali także zmianę organizacji ruchu polegającą na poprowadzeniu pierwszeństwa po łuku tych ulic.
Zmiany wejdą w życie we wrześniu.