Trwa ładowanie...

Bielsko-Biała. Nie będzie wycinki. Zmiana planu drogi pod kolejkę na Szyndzielnię

Plan poszerzenia alei, budowy dodatkowej pętli autobusowej oraz kamiennych zatok dla pieszych i rowerzystów pod Szyndzielnią kosztem wycinki drzew wzbudził kontrowersje. W efekcie społecznej dyskusji Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zaproponował łagodniejszy – "zielony" wariant inwestycji.

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zaproponował łagodniejszy – „zielony” wariant rozbudowy alei pod kolejkę na Szyndzielnię.Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej zaproponował łagodniejszy – „zielony” wariant rozbudowy alei pod kolejkę na Szyndzielnię.Źródło: MZD Bielsko-Biała
d2sauf9
d2sauf9

MZD w Bielsku-Białej zaktualizował plany rozbudowy odcinka alei Armii Krajowej pomiędzy rondem gen. Augusta Emila Fieldorfa Nila a dolną stacją kolei gondolowej Szyndzielnia – poinformował bielski samorząd.

Sporą dyskusję społeczną wywołały plany rozbudowy alei Armii Krajowej pod Szyndzielnią. Najwięcej zastrzeżeń wzbudził plan poszerzenia alei, budowy dodatkowej pętli autobusowej oraz kamiennych zatok dla pieszych i rowerzystów.

Bielsko-Biała. Zmiana planu drogi pod stację kolejki na Szyndzielnię

Jego realizacja wymagałaby sporej wycinki drzew pod przyszłe poszerzenia. Dlatego - biorąc pod uwagę wyjątkowość miejsca i jego przyrodnicze walory - Miejski Zarząd Dróg ponownie przyjrzał się powstałemu w 2016 roku projektowi i zaproponował łagodniejszy wariant.

Janusz Cieszyński wraca do rządu. Gorzki komentarz z Solidarnej Polski

Zmiany w stosunku do pierwotnych zamierzeń idą w stronę rezygnacji z dodatkowego poszerzenia ulicy na 850-metrowym dolnym odcinku nowego projektu, czyli od ronda gen. Augusta Emila Fieldorfa Nila do pętli autobusowej.

d2sauf9

Zdaniem drogowców, wystarczy tu ujednolicenie szerokości jezdni, tak aby łączna szerokość dwóch pasów ruchu wyniosła wymagane przepisami 5,5 metra.

Bielsko-Biała. Ograniczony ruch samochodowy pod Szyndzielnię

Wzdłuż jezdni powstałby jednostronny chodnik o szerokości 2 m. W górnej części alei, czyli na odcinku pomiędzy pętlą autobusową a dolną stacją kolei linowej, szerokość ciągu pieszo-jezdnego wynosić będzie 4,5 m.

- Ruch samochodowy zostałby, podobnie jak teraz, dopuszczony tylko dla obsługi kolei linowej, pojazdów uprzywilejowanych oraz dla osób niepełnosprawnych. Projektanci proponują zmianę funkcji obecnej płyty dolnej stacji kolejki linowej i wydzielenie tam miejsca gromadzenia się wycieczek, ławek, miejsca postojowego dla niepełnosprawnych oraz potrzebnej rowerzystom zjeżdżającym z licznych tu górskich tras rowerowych stacji napraw i mycia rowerów - informuje dyrektor MZD w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.

Bielsko-Biała. Nie będzie wycinki drzew pod dolną stacją kolejki na Szyndzielnię

Inwestycja nie spowoduje jednak znacznego zwiększenia powierzchni betonowych kosztem zieleni. Zniszczony asfalt w rejonie podejścia pod dolną stację zostanie zastąpiony przez granitowe kostki odzyskane z prowadzonych w mieście remontów dróg.

d2sauf9

- Takie rozwiązanie pozwoli spełnić minima wymagane przepisami, zapewni niezbędną funkcjonalność, bezpieczeństwo i wygodę użytkowników, a jednocześnie pozwoli zachować 2/3 planowanego wcześniej do wycinki drzewostanu. Wydaje się, że to najlepsze rozwiązanie, godzące potrzeby bezpiecznego i komfortowego dotarcia turystów i rowerzystów do kolei linowej z ekologią i zielonym charakterem jednego z bardziej urokliwych miejsc naszego miasta - dodaje Wojciech Waluś.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
d2sauf9
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2sauf9
Więcej tematów