Skuteczne testy EMPiK-u
Ponad 15 tys. osób wzięło udział w ogólnopolskim teście językowym on-line, przygotowanym przez EMPiK Szkoły Języków Obcych.
17.10.2005 08:59
- To był pierwszy tego typu test językowy w polskim Internecie i jego popularność przeszła nasze najśmielsze oczekiwania - mówi Wojciech Kwiatkowski, specjalista ds. marketingu internetowego w EMPiK-u - Już po kilku dniach kampanii reklamującej naszą akcję przetestowało się kilka tysięcy osób. Jak można było przypuszczać, największą popularnością cieszył się język angielski. Akcja "przeTESTuj" się miała na celu przede wszystkim wypromowanie Szkół Języków Obcych EMPiK oraz zapoznanie Internatów z ich ofertą.
- Obecnie, w robionych na bieżąco badaniach "skąd dowiedziałeś się o naszej szkole?", na drugie miejsce z piątego w zeszłym roku wysunęła się odpowiedź "z Internetu" - mówi Dorota Żuchowicz, Dyrektor Zarządzający Siecią Szkół Językowych EMPiK.
Duża w tym zasługa kampanii internetowej, promującej akcję. Miejsce i czas emisji reklam oraz kreacja przygotowane zostały pod grupę docelową, czyli uczniów gimnazjów, szkół średnich i studentów. W okresie od 2 września do 10 października banery z hasłami: "Co student robi w GYMNAZIUM? Gdzie kupisz wieczorowy DRESS?" wyświetlane były w kilkunastu serwisach tematycznych i portalach, w tym: wp.pl, ang.p, angielski.edu.pl, estudent.pl, sciagaj.pl, pracuj.pl, rzeczpospolita.pl oraz wirtualnemedia.pl. Dodatkowo rozesłano mailing do 100 tys. internautów.
Planowaniem i zakupem mediów zajęła się firma Trade Doubler, która ponadto określiła najbardziej optymalne w tym przypadku formy kreacji.
- Tutaj liczył się efekt, czyli reakcja internauty na baner. Dlatego zaproponowaliśmy takie formy kreacji jak: billboard, rectangle oraz mailing. Kampania prowadziła bezpośrednio do mikrowirtyny, której dominującym elementem był test językowy - mówi Adam Kozielewicz z firmy Trade Doubler.
Z kolei za przygotowanie kreacji odpowiedzialna była agencja interaktywna AMP Media.
- Opracowana przez nas kreacja opierała się na intrygujących i z pozoru niedorzecznych pytaniach: "Gdzie kupisz wieczorowy DRESS? Co student robi w GYMNAZIUM"? Sensu nabierają one w momencie skojarzenia, że DRESS to w języku angielskim sukienka, a GYMNAZIM - sala gimnastyczna. Stają się one zatem zrozumiałe dla osób wtajemniczonych, czyli znających język angielski. Jednocześnie chcieliśmy zwrócić uwagę na zjawisko importu w język polski (nierzadko błędnego) słów obcojęzycznych, zauważalne zwłaszcza wśród młodych ludzi. Do "przetestowania się" zachęcają młodzi ludzie - dziewczyna i chłopak. Dokonując wyboru zdjęć opieraliśmy się na obowiązujących wśród młodzieży trendach, czyli bycia "luzakiem", osobą, której wszystko przychodzi z łatwością, także nauka. Chcieliśmy, by osoba pokazana w kreacji była podobna do adresatów kampanii lub im imponowała. Dzięki takiemu podejściu w zwięzły sposób połączyliśmy dwa podstawowe komunikaty kampanii, mianowicie "co?" jest przedmiotem przekazu i "do kogo?" jest on kierowany
- mówi Monika Grzesik, project manager w AMP Media.
- Średni CTR banerów wyniósł prawie 2%, a mailing osiągnął CTR rzędu 14,1%, Warto jednak podkreślić, że w tym przypadku najważniejszym, i co istotne, wymiernym efektem była liczba osób, które wzięły udział w teście. Wynosi ona 15 tys. osób. Jak do tej pory była to najskuteczniejsza kampania SJO Empik w Internecie - podsumowuje Wojciech Kwiatkowski.