Skoki narciarskie nadal na topie

Choć skoki narciarskie wyraźnie tracą na popularności to jednak wciąż w sezonie zimowym właśnie tę dyscyplinę najchętniej wybierają sponsorzy.

02.03.2007 07:10

Pozycja skoków narciarskich, jeśli chodzi o sponsoring spada już od kilku od lat. W styczniu 2003 roku wartość medialna marek wyeksponowanych podczas zawodów wyniosła ponad 80 mln zł, w rekordowym styczniu 2004 roku było to ponad 113 mln zł, ale już w obecnym roku było to jedynie 36 mln zł.

Wartość medialna skoków narciarskich w styczniu w ciągu 5 lat w PLN

Styczeń 2003

80 950 476

Styczeń 2004

113 722 413

Styczeń 2005

71 645 585

Styczeń 2006

61 813 081

Styczeń 2007

35 923 476

Jednak mimo najniższej pozycji od lat, w styczniu nie ma jak dotąd lepszej dyscypliny, dzięki której można zdobyć tak dużą widownię w tak krótkim czasie. Skoki narciarskie znalazły się zatem na pierwszej pozycji pod względem łącznej wartości wyeksponowanych marek, wyprzedzając o ponad 15 mln zł drugą w zestawieniu siatkówkę mężczyzn.

Lp.

Dyscyplina

Wartość medialna ekspozycji marek (PLN)

Łączna liczba ekspozycji

1

Skoki narciarskie

35 923 476

3 962

2

Siatkówka mężczyzn

20 075 218

63 966

3

Łyżwiarstwo figurowe

19 643 122

2 609

4

Rajd samochodów terenowych

6 379 648

2 519

5

Koszykówka mężczyzn

5 549 648

18 666

W czołówce sponsorów skoków narciarskich w tym roku znaleźli się Harnaś, Lotos, RMF, Viessmann i Ricoh. Zabrakło natomiast „Faktu”, który zdecydował się jedynie na 7 ekspozycji (w poprzednich trzech latach miał odpowiednio 476, 400 i 262 ekspozycje).

Dane: Media Sport (na podstawie monitoringu stacji: TVP1, TVP2, TVP3, TV4, POLSAT, POLSAT SPORT, TVN, TVN24, TVN TURBO, TELE5).

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)