Skoki narciarskie nadal na topie
Choć skoki narciarskie wyraźnie tracą na popularności to jednak wciąż w sezonie zimowym właśnie tę dyscyplinę najchętniej wybierają sponsorzy.
02.03.2007 07:10
Pozycja skoków narciarskich, jeśli chodzi o sponsoring spada już od kilku od lat. W styczniu 2003 roku wartość medialna marek wyeksponowanych podczas zawodów wyniosła ponad 80 mln zł, w rekordowym styczniu 2004 roku było to ponad 113 mln zł, ale już w obecnym roku było to jedynie 36 mln zł.
Wartość medialna skoków narciarskich w styczniu w ciągu 5 lat w PLN
Styczeń 2003
80 950 476
Styczeń 2004
113 722 413
Styczeń 2005
71 645 585
Styczeń 2006
61 813 081
Styczeń 2007
35 923 476
Jednak mimo najniższej pozycji od lat, w styczniu nie ma jak dotąd lepszej dyscypliny, dzięki której można zdobyć tak dużą widownię w tak krótkim czasie. Skoki narciarskie znalazły się zatem na pierwszej pozycji pod względem łącznej wartości wyeksponowanych marek, wyprzedzając o ponad 15 mln zł drugą w zestawieniu siatkówkę mężczyzn.
Lp.
Dyscyplina
Wartość medialna ekspozycji marek (PLN)
Łączna liczba ekspozycji
1
Skoki narciarskie
35 923 476
3 962
2
Siatkówka mężczyzn
20 075 218
63 966
3
Łyżwiarstwo figurowe
19 643 122
2 609
4
Rajd samochodów terenowych
6 379 648
2 519
5
Koszykówka mężczyzn
5 549 648
18 666
W czołówce sponsorów skoków narciarskich w tym roku znaleźli się Harnaś, Lotos, RMF, Viessmann i Ricoh. Zabrakło natomiast „Faktu”, który zdecydował się jedynie na 7 ekspozycji (w poprzednich trzech latach miał odpowiednio 476, 400 i 262 ekspozycje).
Dane: Media Sport (na podstawie monitoringu stacji: TVP1, TVP2, TVP3, TV4, POLSAT, POLSAT SPORT, TVN, TVN24, TVN TURBO, TELE5).