Skarcony, nie ukarany
(Archiwum)
Operator platformy satelitarnej Cyfra Plus, Canal Plus Cyfrowy, działał niezgodnie z prawem i ograniczał konkurencję – uznał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
29.04.2003 | aktual.: 30.04.2003 09:32
Chodzi o to, że spółka stosowała praktykę automatycznego zawierania kolejnej umowy z klientem, gdy ten na miesiąc przed wygaśnięciem starej nie poinformował o jej wypowiedzeniu.
Według prezesa Urzędu Cezarego Banasińskiego, automatyczne zawieranie kolejnej umowy o abonament zmuszało klienta - wbrew jego woli do płacenia za usługę jeszcze przez 12 lub 24 miesiące.
Za niedopuszczalne Urząd uznał również wyznaczenie terminu, (przekraczającego czterdzieści dni) na ostateczne rozliczenie z klientem. W ten sposób osoba, której spółka winna była zwrot pieniędzy, musiała czekać na swoją własność.
UOKiK nie nałożył jednak na Canal Plus Cyfrowy kary, bo podczas postępowania spółka zaprzestała niegodnych z prawem praktyk.