Sieć komórkowa O2 uruchomiła 'Visual Radio'
Visual Radio to wizualizacja audycji radiowych słuchanych za pomocą telefonów komórkowych.
Obecnie w ten sposób w Europie dostępne są stacje radiowe z Finlandii, Wielkiej Brytanii oraz Hiszpanii. W czasie słuchania radia, przy pomocy zestawu Nokia Visual Radio wyświetlana jest informacja o tym, co aktualnie jest nadawane, ponadto można obejrzeć zdjęcia występujących artystów, a nawet ściągnąć dzwonki granych piosenek. Visual Radio zawiera również dodatkowe, wybrane przez nadawcę informacje o nadawanych na antenie programach.
Według Jamesa Partona z o2, 65% osób słucha radia w swoich komórkach. Z tego 40% robi to przynajmniej raz dziennie. Dlatego funkcja Visual Radio otwiera przed nadawcami nowe możliwości. Pozwala też reklamodawcom dotrzeć do użytkowników mediów w nowy, interaktywny sposób. Visual Radio to jednak wyzwanie, ponieważ słuchacz będzie mógł w każdej chwili wyłączyć funkcję. Aby tego nie zrobił zarówno nadawca jak i reklamodawca będą musielizadbać o atrakcyjność serwisu.