Samsung uhonorowany przez "BusinessWeek"

W najnowszym rankingu 100 najbardziej wartościowych marek przygotowywanym co roku przez firmę Interbrand i "BusinessWeek" Samsung został jednym z pięciu "wielkich zwycięzców" pod względem wzrostu wartości marki. Wartość ta zwiększyła się o 19% w stosunku do rankingu z 2004 roku osiągając poziom 14,96 miliardów dolarów.

26.07.2005 14:28

Dzięki wzrostowi marki Samsung awansował na 20 miejsce na liście, które dotychczas należało do jednego z tegorocznych "wielkich przegranych" jakim jest Sony. Tym samym Samsung stał się jedyną marką z branży Consumer Electronics, która uplasowała się w tym roku w pierwszej dwudziestce najbardziej wartościowych marek na świecie.

Poprzez ten sam dźwięk, wygląd i wrażenie jakie wywołują nasze produkty chcemy osiągnąć jedność marki Samsung - mówi dla "BusinessWeek" Gregory Lee, szef globalnego marketingu w firmie Samsung.

Obok Samsung do pięciu "wielkich zwycięzców" pod względem wzrostu wartości marki należą w tym roku e-Bay, HSBC, Apple i UBS. Do pięciu "wielkich przegranych" trafiły marki Sony, Morgan Stanley, Volkswagen, Levi’s i Hewlett-Packard. Ponadto pierwsze trzy miejsca w rankingu nie zmienily sie i zajmuja je kolejno Coca-Cola, Microsoft oraz IBM.(ab)

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)