Samochód w firmie
Rozwijające się małe i średnie firmy oraz nowopowstające podmioty gospodarcze stoją bardzo często przed problemem uzupełnienia lub wymiany swojego „uzbrojenia technicznego”. Należy do niego z całą pewnością samochód, który w zależności od swojej wielkości, ale także od potrzeb firmy spełniać może różne funkcje, między innymi transportową czy komunikacyjną.
13.01.2005 | aktual.: 20.06.2005 10:20
W przypadku małych firm, samochód łączy obie te role. Dlatego właśnie stanowi jedną z pierwszych pozycji inwestycyjnych, określanych jako niezbędne dla podjęcia działalności lub jej rozwoju.
W takiej sytuacji powstaje pytanie, czy przedsiębiorca może sobie pozwolić na zakup z własnych funduszy samochodu lub innego środka transportu, koniecznego do prowadzenia działalności gospodarczej. Owszem, kapitał własny jest bezpiecznym środkiem finansowania zakupów w firmie, lecz jest to wbrew pozorom sposób dosyć drogi. Decyzja o nieskorzystaniu z kredytu bankowego to jednocześnie rezygnacja z wykorzystania mechanizmu tzw. „tarczy podatkowej”, czyli wykorzystania kosztów finansowych do obniżenia podstawy opodatkowania. Dzieje się tak, ponieważ odsetki, prowizje i opłaty od kredytu stanowią koszt finansowy i pomniejszają należny podatek.
Jednocześnie, nieduże najczęściej kapitały własne wymuszają konieczność poszukiwania możliwości finansowania zakupu niezbędnego środka transportu z zewnętrznych źródeł. Przedsiębiorca staje przed dylematem, czy zaciągnąć kredyt bankowy, czy skorzystać z leasingu.
Kredyt samochodowy można otrzymać prawie w każdym banku. Istnieje możliwość sfinansowania zakupu pojazdu praktycznie dowolnej marki. W większości przypadków maksymalna kwota kredytu na zakup pojazdu może sięgnąć nawet 100 procent wartości pojazdu. Jednak dotyczy to zazwyczaj samochodów nowych. Natomiast w przypadku pojazdów używanych banki żądają przeważnie wkładu własnego. Czasami żądania te są dość rygorystyczne i sięgają nawet 70% wartości samochodu. Istotne znaczenie ma wtedy wiek pojazdu oraz inne elementy, takie jak wartość udzielanego kredytu, planowany okres jego spłaty, a także zabezpieczenia oferowane przez klienta. Korzystając z kredytu, należy zwrócić uwagę, czy można nim skredytować tylko cenę pojazdu, czy może także wyposażenie dodatkowe lub składkę ubezpieczeniową.
Następny element, na który należy zwrócić uwagę to okres, na jaki poszczególne banki udzielają kredytów na zakup samochodu. Zdecydowanie najwięcej ofert obejmuje okres kredytowania do 72 miesięcy. W przypadku samochodów używanych wiele banków łączy wiek pojazdu i okres kredytowania, określając łączną sumę obu tych elementów. Czyli im starszy będzie pojazd, tym krótszy będzie możliwy okres kredytowania.
Standardem już jest możliwość zadłużania się nie tylko w złotówkach, ale także w walutach wymienialnych. W przypadku decyzji o skorzystaniu z kredytu walutowego trzeba pamiętać o ryzyku kursowym, co będzie miało wpływ na wysokość rat kredytowych. Tak wiec decydując się na kredyt bankowy przedsiębiorca powinien przeanalizować szereg elementów wpływających na koszt kredytu oraz konieczne do załatwienia formalności. Dobrym rozwiązaniem dla przedsiębiorcy może być kredyt samochodowy PKO Banku Polskiego (AUTO PARTNER)
.
Kredyt AUTO PARTNER oferowany jest posiadaczom rachunku bieżącego typu PARTNER, którzy prowadzą lub dopiero rozpoczynają działalność gospodarczą. Kredyt może być udzielony w PLN, EUR i USD na okres do 60 miesięcy, na zakup nowych lub używanych pojazdów samochodowych, ale także ciągników rolniczych, motocykli i motorowerów, przyczep i naczep oraz innego sprzętu technicznego, przy minimalnym bo 10 lub 15 proc. udziale własnym.
Trwająca w okresie od 15 kwietnia do 30 czerwca br. promocja kredytu AUTO PARTNERdodatkowo uatrakcyjnia ofertę PKO Banku Polskiego i polega na:
- niepobieraniu opłaty za rozpatrzenie wniosku,
- ograniczeniu prowizji do 1% udzielonego kredytu.
Kredyt samochodowy PKO BP rozwiąże problemy braku środków transportu w firmie bez nadmiernego obciążenia kosztami. rel="nofollow">