Trwa ładowanie...
dpodicm
dpodicm
Zamieszczone na stronach internetowych portalu WP.PL materiały sygnowane skrótem "PAP" stanowią element Serwisów Informacyjnych PAP, będących bazami danych, których producentem i wydawcą jest Polska Agencja Prasowa S.A. z siedzibą w Warszawie, chronionych przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych. Powyższe materiały wykorzystywane są przez WP.PL na podstawie stosownej umowy licencyjnej. Jakiekolwiek ich wykorzystywanie przez użytkowników portalu, poza przewidzianymi przez przepisy prawa wyjątkami, w szczególności dozwolonym użytkiem osobistym, jest zabronione. PAP S.A. zastrzega, iż dalsze rozpowszechnianie materiałów, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt. b) ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, jest zabronione.

Sąd: TVN nie znieważył polskiej flagi

Telewizja TVN nie znieważyła symbolu narodowego poprzez wkładanie miniatur polskich flag w atrapy psich kup - orzekł stołeczny sąd gospodarczy. Tym samym sąd uchylił decyzję przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, który nałożył za to na TVN ponad 470 tys. zł kary.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
dpodicm

- W ocenie sądu samo umieszczenie miniatur flagi w zwierzęcych ekskrementach nie jest równoważne ze znieważeniem - uzasadniała wyrok sędzia Jadwiga Smołucha. Dodała, że postawy prowadzącego program nie można odbierać jako aprobaty dla takiego zachowania.

Sprawa dotyczyła jednego z odcinków programu "Kuba Wojewódzki", wyemitowanego przez stację w marcu 2008 roku. W trakcie programu gospodarz i jego goście wtykali miniaturki biało-czerwonych flag w atrapy psich odchodów. Uczestnicy tłumaczyli potem m.in., że był to happening, mający uświadomić problem zanieczyszczenia polskich ulic.

Odmiennego zdania była jednak Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która uznała, iż program naruszył Ustawę o radiofonii i telewizji, zakazującą m.in. propagowania "działań sprzecznych z prawem, z polską racją stanu oraz postaw i poglądów sprzecznych z moralnością i dobrem społecznym". KRRiT podkreślała, że "prowokacja wywołała duże społeczne oburzenie" i liczne skargi, w tym protest podpisany przez ponad 10 tys. osób. W związku z tym KRRiT nałożyła na stację karę w wysokości 471 tys. zł; od decyzji tej odwołała się TVN.

dpodicm

Zdaniem sądu "audycja oceniana jako całość nie propaguje znieważania flagi narodowej", miała charakter satyryczny i wyrażała protest przeciw zanieczyszczeniu ulic.

Wyrok nie jest prawomocny, strony nie stawiły się na jego ogłoszeniu.

Podziel się opinią

Share

dpodicm

dpodicm
dpodicm
Bądź na bieżąco:
Więcej tematów