PolitykaRządowe obligacje za 500+. Bank wydał 5,3 mln zł na ich promocję

Rządowe obligacje za 500+. Bank wydał 5,3 mln zł na ich promocję

• W telewizjach emitowane są spoty zachęcające do kupowania Rodzinnych Obligacji Skarbowych za pieniądze z rządowego programu "Rodzina 500+"
• PKO Bank Polski na kampanię dot. obligacji do kupienia za 500+ wydał 5,3 mln zł

Rządowe obligacje za 500+. Bank wydał 5,3 mln zł na ich promocję
Źródło zdjęć: © PAP | Rafał Guz
Jacek Gądek

03.11.2016 | aktual.: 03.11.2016 16:19

Od kilku tygodni w stacjach telewizjach i za pomocą innych mediów PKO BP informuje o możliwości i zachęca do kupowania Rodzinnych Obligacji Skarbowych. Za emisją 6- i 12-letnich obligacji stoi Ministerstwo Finansów. Produkt reklamowany jest jako skierowany do osób pobierających świadczenia 500 zł na dzieci - obligacji można nabyć za taką kwotę, ile otrzymało się w ramach programu "Rodzina 500+".

Ministerstwo Finansów podało teraz informacje o kosztach reklamowo-informacyjnej kampanii. Reklamy i inne działania promocyjne są finansowane przez agenta emisji, a więc kontrolowany przez Skarb Państwa PKO Bank Polska - tak zakłada umowa z 2003 r. między rządem a bankiem. - Wszystkie koszty pokrywane są z budżetu agenta - stwierdza Ministerstwo Finansów w odpowiedzi na interpelację posła Pawła Kobylińskiego (Nowoczesna)
. Jakie to koszty?

Dane udostępnione przez bank wyglądają następująco. Największy jest koszt promocji w mediach, który łącznie wyniósł nieco ponad 5 milionów złotych. Produkcja spotu telewizyjnego opiewała na 284,5 tys. zł. Promocja rządowych obligacji stworzonych z myślą o 500+ w innych mediach - jak np. radio - to koszt 87 tys. zł.

Spoty telewizyjne są nadawane w takich ogólnych stacjach telewizyjnych jak TVP, Polsat, TVN, ale też w ponad 70 stacjach tematycznych (np. Kino Polska, Polsat Cafe, TV Republika, TVP Kultura, TVN24) - podobnie sytuacja wygląda z doborem stacji radiowych, tytułów prasowych i mediów internetowych.

MF informuje, że zadaniem kampanii reklamowej jest rozpowszechnienie informacji o obligacjach rodzinnych, a jednocześnie promocja innych obligacji oszczędnościowych. - Obligacje rodzinne kierowane są wyłącznie do osób otrzymujących świadczenie w ramach programu "Rodzina 500+", które chcą oszczędzać na przyszłe potrzeby swoich dzieci - zapewnia Ministerstwo Finansów. Póki co resort nie chce szacować efektów kampanii - powodem jest to, że (licząc od kwietnia br.) kwota, za jaką można kupić obligacje wciąż jest mała, ale z każdym miesiącem i wypłatami kolejnych 500 zł będzie rosnąć.

Program 500+ jest flagową - zrealizowaną - obietnicą Prawa i Sprawiedliwości.

Źródło artykułu:WP Wiadomości
500+prawo i sprawiedliwośćrodzina 500+
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (134)