PolskaRząd ma nową strategię dla PKP

Rząd ma nową strategię dla PKP

Ministerstwo Transportu przekazało wreszcie
Radzie Ministrów przygotowywany od grudnia ubiegłego roku projekt
strategii dla transportu kolejowego. Warunkiem jej powodzenia jest
oddłużenie spółki PKP Przewozy Regionalne, operatora pociągów
pospiesznych. Jej długi wynoszą 2,5 mld zł - pisze "Gazeta Prawna".

25.07.2006 | aktual.: 25.07.2006 07:14

Dziennik przypomina, że to już trzecia strategia w krótkiej, bo zaledwie 5-letniej historii grupy PKP (w 2001 r. Przedsiębiorstwo Państwowe PKP zostało podzielone na wiele spółek)
.

Autorzy proponują, aby nie skupiać się na możliwościach sprywatyzowania spółek PKP, a zamiast tego więcej uwagi poświęcić innym rozwiązaniom, które, z jednej strony, mają pozbawić kolej długów, a z drugiej, zapewnić możliwości rozwoju.

"GP" informuje, że nie planuje się, jak zapisano to w poprzedniej strategii, tworzenia trzech grup kapitałowych: infrastrukturalnej, pasażerskiej i towarowej. Strategia zakłada większą centralizację zarządzania i ochronę kolejarskich miejsc pracy. Powstanie też podatkowa grupa kapitałowa, co pozwoli zostawić w spółkach więcej pieniędzy, zaoszczędzonych m.in. na rozliczeniach z fiskusem. Spółka PLK, która udostępnia tory także prywatnym firmom, ma się uniezależnić od PKP. Cargo jest promowane na narodowego przewoźnika, ale wspomina się o możliwym upublicznieniu spółki - podobnie jak InterCity. (PAP)

Źródło artykułu:PAP
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)