Trwa ładowanie...
d3y57h1
09-08-2006 15:50

Ruszyła kampania "Prowadzę - jestem trzeźwy"

"Prowadzę - jestem trzeźwy" - pod tym hasłem ruszyła ogólnopolska kampania, promująca trzeźwość za kierownicą.
Złoży się na nią telewizyjny spot, hasło pojawi się też na
billboardach, burtach autobusów, breloczkach rozdawanych przez
policję i na stacjach benzynowych.

d3y57h1
d3y57h1

Inicjatorem akcji jest Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej, które od 1999 r. organizuje na Śląsku kampanie promujące trzeźwe życie. W tym roku po raz pierwszy rozszerzono zasięg akcji na cały kraj, a przesłanie skierowano bezpośrednio do kierowców.

Pomysł hasła i skierowania kampanii do konkretnej grupy osób pojawił się w listopadzie zeszłego roku, po dniu Wszystkich Świętych. Policja zatrzymała wtedy bardzo dużo pijanych kierowców. Wciąż nie wszyscy pamiętają, że prowadzenie pod wpływem alkoholu jest grzechem - powiedział podczas konferencji prasowej w Katowicach Duszpasterz Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej ks. Piotr Brząkalik. Od 11. sierpnia w I i II programie TVP będzie pokazywany film reklamowy. Jego scenariusz powstał w oparciu o badania przeprowadzone przez pracowników agencji reklamowej we współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Katowicach. Przebadano 800 osób, w tym ponad 400 kierowców, zatrzymanych podczas jazdy po pijanemu. Ankieterzy mogli do nich dotrzeć właśnie dzięki pomocy policji.

"Wszyscy badani byli świadomi, że za jazdę po pijanemu grozi im kara, ale myśleli, że uda im się uniknąć kontroli drogowej" - podkreślił nadkomisarz Włodzimierz Mogiła ze śląskiej drogówki.

Dodatkowo w większych miastach Polski, m.in. w Warszawie, Krakowie i Katowicach pojawią się billboardy, citylighty i reklamy na tyłach autobusów. Hasło kampanii pojawi się też na tzw. pistoletach dystrybutorów paliwa w jednej z dużych sieci stacji benzynowych. W akcji będą także uczestniczyć regionalne i lokalne media.

d3y57h1

Przygotowano też breloki do kluczyków samochodowych z hasłem kampanii; będzie można je otrzymać od policjantów i na bramkach autostrady Katowice - Kraków. "Chcielibyśmy, żeby były one certyfikatem trzeźwości" - powiedział ks. Brząkalik.

Kampania "trzeźwość" prowadzona jest przez Duszpasterstwo Trzeźwości Archidiecezji Katowickiej i agencję reklamową Business Consulting od 1999 roku. Co roku odbywa się pod innym hasłem, np. "Myślę więc nie piję", czy "Mogę, ale nie chcę". Jak podkreśla ks. Brząkalik, to akcja o pozytywnym przesłaniu, której celem jest budowanie obyczaju trzeźwości.

d3y57h1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3y57h1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj