Trwa ładowanie...
d3y57h1
16-05-2006 07:23

Rośnie tort reklamowy - rynek internetowy zyskuje najwięcej

W I kwartale 2006 roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła
1 miliard 159 milionów złotych.

d3y57h1
d3y57h1

W stosunku do porównywalnego okresu 2005 roku dało to wzrost rynku reklamowego o 9% (szacowana wartość inwestycji w reklamę w I kwartale 2005 roku wyniosła 1,064 miliarda złotych) - wynika z raportu domu mediowego Starlink.

Największy wzrost został odnotowany w wypadku reklamy internetowej (wzrost o 55,1%), reklamy radiowej (16,9%) oraz reklamy zewnętrznej (11,6%). Wzrost na rynku reklamy telewizyjnej wyniósł 7,2%. Najniższy wzrost odnotował segment reklamy w magazynach – 3,2%. Niezmiennie najwięcej inwestycji reklamowych zostało ulokowanych w telewizji – było to 604,7 miliona złotych, co stanowi 52,2% wszystkich inwestycji reklamowych. Utrzymuje się silny wzrost udziału internetu w rynku reklamowym, który zwiększył się z 2,3% do 3,3%. Jest to efektem wysokiej dynamiki, wielokrotnie przekraczającej wzrost całego rynku reklamowego. Wartość inwestycji w I kwartale 2006 w reklamę internetową jest wyższa niż w całym 2002 roku.

Największa miesięczna zmiana wartości miała w marcu, kiedy wzrost wyniósł 13,2%.

Jak wynika z raportu wzrost rynku został wygenerowany przede wszystkim przez 3 sektory reklamowe: rozrywka/kultura/edukacja, finanse i usługi marketingowe oraz sprzedaż. W sumie te sektory zwiększyło swoje inwestycje reklamowe o 80,2 miliona złotych, co stanowi aż 83,9% wzrostu rynku reklamowego w I kwartale. Wzrost w sektorze rozrywka/kultura/edukacja jest efektem zwiększonych inwestycji reklamowych mediów (przede wszystkim dzienników), wydatków promujących filmy kinowe oraz nakładów przedstawicieli firm gastronomicznych. Na wysoki wzrost w sektorze finanse i usługi marketingowe wpłynęła istotnie eksplozja inwestycji reklamowych banków – wzrost wyniósł aż 64%! W sektorze sprzedaż wzrost został wygenerowany zarówno w klasie sklepy/hurtownie, jak i w klasie supermarkety/domy towarowe.Osiągnięty wzrost jest zgodny z oczekiwaniami i prognozą zakładającą wzrost rynku reklamowego na poziomie 10,1%.

d3y57h1

Estymacja wielkości rynku reklamowego

W I kwartale 2006 roku szacowana wartość rynku reklamowego wyniosła 1 miliard 159 milionów złotych. W stosunku do porównywalnego okresu 2005 roku dało to wzrost rynku reklamowego o 9% .

Przedstawione dane są estymacjami netto inwestycji w reklamę, czyli szacowanymi kwotami wpływów reklamowych mediów po rabatach, ale przed podatkiem VAT.Punktem wyjścia są dane monitoringowe (wartości brutto - przed rabatami, bez podatku VAT) dostarczane przez Expert Monitor (wszystkie media) oraz w zakresie reklamy zewnętrznej - Media Watch.

d3y57h1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3y57h1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj