Trwa ładowanie...
d2a2vr2
16-01-2006 00:46

RMF FM ma 16 lat

15 stycznia 2006 roku, najpopularniejsza stacja radiowa w Polsce, skończyła 16 lat.

d2a2vr2
d2a2vr2

Rok 2005 przyniósł wiele zmian – od stycznia ubiegłego roku słuchacze sami mogą programować muzykę, w ten sposób włączając się w aktywne współtworzenie radia (poprzez wybór ulubionych utworów, prezentowanych na stronach www.rmf.fm). W sklepach pojawiła się także nowa płyta „15 LAT. RMF FM”. Na albumie znalazły się najbardziej popularne, grane w RMF FM utwory polskich i zagranicznych wykonawców ostatniego 15-lecia. Niezwykle istotnym wydarzeniem dla stacji była także zmiana identyfikacji wizualnej - podsumowuje 2005 rok Anna Kozłowska, dyrektor PR RMF FM.

RMF FM nadal pozostawało bardzo blisko słuchaczy, towarzysząc im w bardzo różny sposób: poprzez akcje antenowe („Bezpieczny powrót”, „Poznaj swoje miasto” „Choinki pod choinkę”) czy imprezy na masową skalę („Olimpiada FM”, „Koncertowe Lato”, „Pojedynek Gigantów”). Stacji udało się zachować dystans do polityki, a mocnym atutem radia pozostały „Fakty” – reporterzy RMF FM byli wszędzie tam, gdzie działo się coś ważnego (chociażby bezpośrednie relacje z Londynu tego samego dnia, w którym miały miejsce ataki terrorystyczne, czy – na przełomie 2004/2005 - ze Sri Lanki, dotkniętej ogromnymi trzęsieniami ziemi)
. Jednym z najważniejszych zdarzeń mijającego roku było także odejście papieża Jana Pawła II. Te dni przełamały przeświadczenie o konkurencji mediów: np. przez 20 dni w redakcji „Tygodnika Powszechnego” działało studio radiowe RMF FM. Efektem tej współpracy była książka i specjalna płyta CD pt. „Czuwanie” (wydana przez „Znak”), która przypominała atmosferę szczególnych dni pomiędzy 1 a 8 kwietnia 2005 roku.

Zainaugurowano działalność Instytutu Badania Opinii RMF FM, który został powołany w celu realizacji regularnych badań opinii Polaków na ciekawe i ważne tematy społeczne, szczególnie te trudne i kontrowersyjne. Od tej pory wyniki są reprezentowane na specjalnej stronie internetowej oraz szeroko komentowane na antenie RMF FM.

Dziennikarze RMF FM wydali własne, autorskie książki („Strefa Eljat" Eli Barbura, korespondenta radia RMF FM na Bliskim Wschodzie, „Wstawaj szkoda DN(i)A" Tomasza Olbratowskiego, „Siedem dni – eseje i felietony” Małgorzaty Kościelniak).

d2a2vr2

RMF FM otrzymało także nagrody w konkursach: Superbrands Polska oraz The Most Trusted Brand 2005. Ubiegły rok potwierdził także układ sił na rynku radiowym, jaki panuje od kilku lat: zdecydowanym liderem jest radio RMF FM. Udział w rynku tej stacji stanowił 22%, dzienna liczba słuchaczy wyniosła 27%, co oznacza ponad 1 mln więcej słuchaczy niż ma kolejna stacja. W ciągu tygodnia słuchalność RMF FM osiągnęła 74%, czyli o ponad 2 mln więcej niż następnej stacji.[*]

„Dzięki powyższym osiągnięciom utrzymaliśmy pozycję lidera na polskim rynku radiowym. Niewątpliwie kontynuacja tej tradycji to podstawowe życzenie urodzinowe RMF FM, które – mamy nadzieję – spełni się dzięki najlepszym programom informacyjnym, nowym akcjom promocyjnym, niestandardowym imprezom dla słuchaczy, organizowanym na jeszcze większą skalę oraz planom rozwoju stacji. Jesteśmy jeszcze pełni werwy, kontrowersyjni i nieokiełznani – to niezwykle pozytywne przymioty”, mówi Anna Kozłowska, dyrektor PR RMF FM.

[*] Źródło: Radio Track SMG/KRC A Millward Brown Company, ogół badanych, rok 2005, próba: 92 083

d2a2vr2
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2a2vr2
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj