Richard Edelman "Most powerful in PR" według amerykańskiego "PR Week"
Amerykański magazyn 'PR Week' uznał Richarda Edelmana, Dyrektora
Generalnego największej niezależnej sieciowej Agencji PR na świecie
za Najbardziej Wpływową Osobę w branży public relations.
25.10.2007 08:00
Według "PR Week" trudno w branży PR jednoznacznie zdefiniować, co składa się na bycie wpływowym. Niektórzy są uznawani za wpływowych ze względu na profil swojej firmy lub klientów, dla których pracują. Inni dlatego, że swoim działaniem wywierają wpływ na media lub kręgi polityczne, a jeszcze inni są uznawani za wpływowych, bo byli mentorami osób, które teraz rozpowszechniają ich filozofię.
"PR Week" przyznając pierwsze miejsce Richardowi Edelmanowi docenił jego wysiłek, jaki wykonał, stając się najbardziej aktywnym Dyrektorem Generalnym agencji PR na świecie. Przez swój intensywny wkład w publiczną dyskusję na temat problemów, z jakimi boryka się branża, zapewnił sobie oraz firmie, którą kieruje pozycję lidera. Jak zauważa magazyn, Edelman jest jednym z nielicznych Dyrektorów Generalnych agencji, który pisze bloga i robi to z wyraźnym zaangażowaniem oraz szczerym entuzjazmem, nie ograniczając się wyłącznie do zamieszczania tam utartych marketingowych fraz. W ten sposób zademonstrował wiarę w transformacyjną siłę Internetu, jako narzędzia służącego komunikacji.
Według "PR Week" już sam fakt kierowania największą na świecie sieciową niezależną agencją stawia Richarda Edelmana na pierwszym miejscu Najbardziej Wpływowych Osób w branży PR.
Magazyn zauważa, że firma w ubiegłym roku zwiększyła globalne dochody o 337 milionów dolarów, czyli o ponad 25% w stosunku do roku poprzedniego. Pozostając firmą niezależną w czasach intensywnych przejęć holdingów, nieustanny sukces Edelmana może stać się dla innych wzorem do naśladowania pisze "PR Week".