Rewolucja w znanej sieci fast foodów
W przyszłym tygodniu ok. 1200 barów McDonalda w Wielkiej Brytanii zacznie zamieszczać w karcie dań informacje o kaloryczności potraw. Inicjatywę podjęto w ramach rządowego programu walki z otyłością i promowania zdrowszego odżywiania.
04.09.2011 | aktual.: 05.09.2011 06:45
McDonald's już zamieszcza informacje na temat kalorii w swoich produktach na stronach internetowych. Po raz pierwszy jednak pojawią się one na wiszących w restauracjach podświetlonych tablicach z menu.
W 2008 roku pierwsze tablice z kaloriami pojawiły się w sieci McDonalda w Nowym Jorku.
Kierownictwo brytyjskiego McDonalda obiecało, że z produktów zostaną również usunięte tłuszcze nienasycone; nie ma jednak na razie mowy o zmniejszeniu ilości soli.
Wśród sieci, które przystąpiły do rządowego programu informowania o zawartości kalorii, są jeszcze KFC, Pizza Hut i Starbucks.