Relacje z pielgrzymki chętnie oglądane
75 proc. Polaków obejrzało przynajmniej jedną relację z pielgrzymki papieskiej na antenach TVP.
31.05.2006 07:25
Na relacjonowanie pielgrzymki na trzech antenach Telewizja Polska przeznaczyła łącznie ponad 77 godzin. Najwięcej czasu, ponad 46 godz., poświęciła pielgrzymce TVP3 Regionalna, w której transmisje opatrzono również językiem migowym. Niemal 22 godz. relacji i programów można było zobaczyć w TVP1 i około 9 godz. w TVP2 - podało biuro prasowe TVP.
Telewidzowie nastawiali odbiorniki głównie na „Jedynkę”. Według TNS OBOP w czwartek 25 i w piątek 26 maja udziały TVP1 w widowni wyniosły 32,6 proc. Niedzielne udziały wyniosły 39,1 proc. i były najwyższe od 30 maja 2003 roku. Średnia widownia programów papieskich w dniach 25-28 maja wyniosła 4 095 tys. widzów (niedziela 28 maja – 5 855 tys.). Największe audytorium zgromadziły transmisje nadawane w niedzielę: ceremonia pożegnania – 8 591 tys. widzów, wizyta w Auschwitz-Birkenau – 6892 tys. i msza św. na krakowskich Błoniach – 5 327 tys. osób. Ogromne zainteresowanie relacjami potwierdziło niepodważalną pozycję „Jedynki” jako głównego kanału informacyjno-publicystycznego Polsce.
W sobotę 27 maja najwyższe udziały miała TVP2 – 22,8 proc. Średnia oglądalność programów papieskich była na poziomie 2 319 tys. widzów. Tego dnia „Dwójka” relacjonowała spotkanie papieża z młodzieżą, które obejrzało 2 964 tys. osób. Największą widownię w czasie wizyty Ojca Świętego miały transmisje spotkania w oknie w Krakowie – 4 501 tys. osób i powitania w Krakowie – 4 443 tys. osób (26 maja).
Dużą oglądalność miała TVP3 Regionalna, która podobnie jak TVN24 na bieżąco relacjonowała przebieg wizyty Ojca Świętego. Udziały TVP3 Regionalnej w dniach 25-28 maja zdecydowanie przewyższały średnią za styczeń – kwiecień (ok. 5 proc.). W sobotę 27 maja udziały TVP3 Regionalnej wyniosły 12,3 proc. i były najwyższe od 9 lipca 2005 roku. 25 maja udziały „Trójki” ukształtowały się na poziomie 7,6 proc., 26 maja – 8,8 proc. a 28 maja – 9,7 proc. W niedzielę średnia oglądalność relacji z pielgrzymki Benedykta XVI wyniosła 768 tys. widzów. W tym dniu TVP3 była czwartą spośród najlepiej oglądanych stacji telewizyjnych w Polsce - po TVP1, TVP2 i Polsacie. W TVP3 największym zainteresowaniem cieszyła się ceremonia pożegnania – 1 491 tys. widzów, wizyta w Auschwitz-Birkenau – 1 195 tys. osób i msza św. na krakowskich Błoniach – 1 153 tys. widzów.
Telewizja interaktywna iTVP podczas transmisji czterodniowej pielgrzymki Benedykta XVI zanotowała ponad 230 tysięcy wejść. Zainteresowanie internautów dowodzi, że ten kanał komunikacji ma dla telewizji coraz większe znaczenie. Po raz pierwszy iTVP relacjonowała wydarzenie niemal 24 godziny na dobę - od godz. 7.30 do 6.30 następnego dnia - w specjalnie stworzonym kanale. Relacje z pierwszej pielgrzymki papieża do Polski w iTVP oglądali internauci na całym świecie – najliczniej w Polsce, a następnie w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Stanach Zjednoczonych. Zarejestrowane podczas pielgrzymki materiały są sukcesywnie umieszczane na stronie www.itvp.pl. Do 2 czerwca dostępne będą tam wszystkie relacje.