Rekord Republiki. W piątek pokonała konkurencję
Piątkowy wieczór okazał się rekordowy dla Telewizji Republika. Pasmo, w którym pokazano dwie debaty przyniosło jej najwyższy udział rynku w grupie ogólnej, pozwalając na wyprzedzenie Polsatu, TVP1 i TVN24.
Co musisz wiedzieć?
- Telewizja Republika w piątek wieczorem prześcignęła konkurencyjne stacje w grupie ogólnej.
- Republika tego dnia zorganizowała własną debatę kandydatów na prezydenta, a następnie transmitowała kolejną dyskusję, organizowaną przez sztab Rafała Trzaskowskiego.
- W grupie komercyjnej liderem pozostaje jednak TVN.
Piątek 12 kwietnia 2025 roku okazał się rekordowym dniem dla Telewizji Republika. W wieczornym paśmie (18:00–24:00), które tradycyjnie gromadzi największą widownię, stacja osiągnęła najwyższy udział w rynku w grupie ogólnej – aż 8,66 proc. To więcej niż Polsat (7,70 proc.), TVP1 (7,48 proc.) czy TVN24 (6,85 proc.).
Dane za cały okres od 11 do 13 kwietnia wskazują, że wśród wszystkich widzów Republika była zdecydowanym liderem ze średnim udziałem 7,70 proc., wyprzedzając TVP1, TVN i Polsat.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
TVP łamie prawo ws. debaty? "Nie jest taka, jaką chcielibyśmy widzieć"
W grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16–59 lat) liderami pozostają TVN i Polsat, ale Telewizja Republika także tutaj zanotowała solidny wynik – 5,70 proc. w paśmie wieczornym i 4,78 proc. w całodniowym zestawieniu. To uplasowało ją odpowiednio na trzecim miejscu w obu rankingach.
Warto podkreślić, że piątek był szczególnie istotnym dniem politycznym - z uwagi na gorącą kampanię prezydencką, rocznicę katastrofy smoleńskiej oraz zapowiedzi nadchodzących debat. Te czynniki wyraźnie przełożyły się na zwiększoną widownię kanałów informacyjnych i publicystycznych.
TVN z przewagą w grupie komercyjnej
W grupie komercyjnej, czyli tej kluczowej z punktu widzenia reklamodawców, liderem dnia został TVN z wynikiem 7,42 proc. (cały dzień) i 8,07 proc. w paśmie wieczornym. Stacja wyprzedziła Polsat (7,52 proc. wieczorem) oraz Republika (5,70 proc.). To potwierdza stabilną pozycję TVN jako lidera wśród młodszych i aktywnych widzów.
TVP1 i TVN24 wciąż w czołówce, ale bez wyraźnego lidera
TVP1 i TVN24 również mogą mówić o udanym piątku – szczególnie w grupie ogólnej. TVP1 osiągnęła 7,48 proc. udziału wieczorem, a TVN24 – 6,85 proc., zajmując odpowiednio trzecie i czwarte miejsce. W grupie komercyjnej wyniki były nieco słabsze, ale nadal solidne (TVP1 – 5,42 proc., TVN24 – 4,77 proc. wieczorem).
Podsumowanie najważniejszych danych:
Cały dzień (11–13 kwietnia):
• Grupa ogólna (Total Individuals):
• Republika – 7,70 proc.
• TVP1 – 6,74 proc.
• TVN – 5,88 proc.
• TVN24 – 6,73 proc.
• Polsat – 6,40 proc.
• Grupa komercyjna (16–59 lat):
• TVN – 7,42 proc.
• Polsat – 6,66 proc.
• Republika – 4,78 proc.
• TVP1 – 4,66 proc.
• TVN24 – 4,63 proc.
Pasmo wieczorne (18:00–24:00, piątek 12 kwietnia):
• Grupa ogólna:
• Republika – 8,66 proc.
• Polsat – 7,70 proc.
• TVP1 – 7,48 proc.
• TVN24 – 6,85 proc.
• TVN – 6,61 proc.
• Grupa komercyjna:
• TVN – 8,07 proc.
• Polsat – 7,52 proc.
• Republika – 5,70 proc.
• TVP1 – 5,42 proc.
• TVN24 – 4,77 proc.
Grupa komercyjna to zestawienie oglądalności wśród osób w wieku 16-59 lat - to kluczowa grupa dla reklamodawców, ponieważ obejmuje aktywnych konsumentów. Grupa ogólna obejmuje wszystkich widzów powyżej czwartego roku życia - pokazuje ogólną popularność stacji w całym społeczeństwie.
Źródło danych: Nielsen, Consolidated +2d, oglądalność telewizji w dniach 11-13 kwietnia 2025, z wyróżnieniem pasma wieczornego 18:00-24:00 (piątek).
Czytaj więcej: