Rejestracja pobytu możliwa drogą elektroniczną
- Zamiast obowiązku meldunkowego wprowadzimy
uproszczone formalności - zarejestrowanie pobytu będzie można
dokonać drogą elektroniczną - mówi w wywiadzie dla "Gazety
Prawnej" wiceminister Witold Drożdż.
08.01.2009 | aktual.: 08.01.2009 04:09
Podkreśla, że przy rejestracji nie trzeba się będzie legitymować prawem do lokalu, a także wyrejestrować z poprzedniego miejsca zamieszkania.
Dziennik przypomina, że teraz o zmianie miejsca zameldowania trzeba powiadomić także urząd skarbowy, ZUS i wojskową komendę uzupełnień. Po zmianie przepisów takich obowiązków już nie będzie - zapewnia wiceminister. Dodaje, że w 2011 r. zniknie rejonizacja, bo urzędnicy uzyskają dostęp do bazy PESEL. Dzięki temu wiele spraw obywatel będzie mógł załatwić w dowolnym urzędzie.
Drożdż mówi też o stopniowym wprowadzaniu nowych dowodów osobistych, w których informacja o adresie będzie umieszczona tylko w warstwie elektronicznej. Nowe dowody będą wydawane sukcesywnie osobom, które kończą 18 lat, wymieniają dowód w związku ze zmianą danych lub wygaśnięciem jego 10-letniego terminu ważności.