Trwa ładowanie...
d2z3f23
16-06-2004 13:20

Regulacje w sprawie tzw. reklamy dziecięcej

Canal Plus jako pierwszy nadawca w kraju stworzył kartę zasad przyjmowania do emisji reklam skierowanych do dzieci. Chodziło o stworzenie uniwersalnych zasad doboru reklam adresowanych do najmłodszych widzów.

d2z3f23
d2z3f23

Małgorzata Seck, dyrektorka Nauk Dziecięcych w Canal Plus powiedziała, że w karcie znalazły się nie tylko wszystkie wytyczne dotyczące polskiej i unijnej reklamy skierowanej do dzieci, ale również szczegółowe przepisy opracowane przez autorów karty. Jako przykład nie nadającej się dla dzieci poniżej 7 roku życia Małgorzata Seck podała reklamę opartą na zasadach loterii: "Dzieci poniżej 7 roku życia nie potrafią zrozumieć zasady prawdopodobieństwa loterii, więc uznano, że takie reklamy nie będą przyjmowane do emisji" - powiedziała.

Michał Fijałkowski z Departamentu Reklamy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zachęcał, aby inni nadawcy też przyjrzeli się dokładnie reklamom adresowanym do dzieci. Wyraził nadzieję, iż niektórzy z nich zdecydują podpisać się pod kartą. "Ma to o tyle szanse, że dotyczy oczywistej sprawy jak ochrona małoletnich i tego całego obszaru wychowania jaki jest praktycznie wszystkim bliski" - podkreślił.

Przy tworzeniu przepisów zawartych w karcie zasad przyjmowania do emisji reklam skierowanych do dzieci uczestniczyli psychologowie dziecięcy, specjaliści od reklamy oraz przedstawiciele Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

d2z3f23
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2z3f23
Więcej tematów