Regulacje w sprawie tzw. reklamy dziecięcej
Canal Plus jako pierwszy nadawca w kraju stworzył kartę zasad przyjmowania do emisji reklam skierowanych do dzieci. Chodziło o stworzenie uniwersalnych zasad doboru reklam adresowanych do najmłodszych widzów.
16.06.2004 | aktual.: 16.06.2004 13:42
Małgorzata Seck, dyrektorka Nauk Dziecięcych w Canal Plus powiedziała, że w karcie znalazły się nie tylko wszystkie wytyczne dotyczące polskiej i unijnej reklamy skierowanej do dzieci, ale również szczegółowe przepisy opracowane przez autorów karty. Jako przykład nie nadającej się dla dzieci poniżej 7 roku życia Małgorzata Seck podała reklamę opartą na zasadach loterii: "Dzieci poniżej 7 roku życia nie potrafią zrozumieć zasady prawdopodobieństwa loterii, więc uznano, że takie reklamy nie będą przyjmowane do emisji" - powiedziała.
Michał Fijałkowski z Departamentu Reklamy Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji zachęcał, aby inni nadawcy też przyjrzeli się dokładnie reklamom adresowanym do dzieci. Wyraził nadzieję, iż niektórzy z nich zdecydują podpisać się pod kartą. "Ma to o tyle szanse, że dotyczy oczywistej sprawy jak ochrona małoletnich i tego całego obszaru wychowania jaki jest praktycznie wszystkim bliski" - podkreślił.
Przy tworzeniu przepisów zawartych w karcie zasad przyjmowania do emisji reklam skierowanych do dzieci uczestniczyli psychologowie dziecięcy, specjaliści od reklamy oraz przedstawiciele Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.