Redaktorzy domowi w Mediach Regionalnych
W dziennikach wydawanych przez Media Regionalne rozpoczęli pracę
redaktorzy domowi - dziennikarze, którzy spotykają się z
czytelnikami w miejscu ich zamieszkania. To kolejny etap projektu
Akcja Re(d)akcja realizowanego w ramach Gazety 2.0 - wspólnej
strategii rozwoju firmy.
04.07.2008 08:00
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Wytypowani na redaktorów domowych dziennikarze przygotowywali się do swojej nowej roli podczas specjalnych warsztatów i szkoleń. Doskonalili metody komunikacji z trudnymi rozmówcami, uczyli się przełamywania niechęci i nieufności w rozmowie z dziennikarzem.
Działania związane z akcją zaczęły się jednak wcześnie. Już jesienią ubiegłego roku wszystkie tytuły Mediów Regionalnych udostępniły swoim czytelnikom bezpłatną infolinię do kontaktów z dziennikarzami. W czasie "Dni Otwartych" każdy mógł zobaczyć, jak powstaje gazeta i osobiście poznać jej pracowników. W każdej redakcji przygotowano także miejsca spotkań z czytelnikami. Efektem tych działań są stałe, poświęcone czytelnikom kolumny w gazetach jak np. "Ostry dyżur" w "Kurierze Porannym". Każdy dziennik realizuje akcję w inny sposób.
Najważniejsze założenie projektu Akcja Re(d)akcja to stałe zacieśnienie relacji z otoczeniem przez słuchanie i odpowiadanie na jego potrzeby. Dziennikarze aktywnie występują w imieniu czytelników, inicjują akcje, które mogą coś poprawić.