Przyszli nauczyciele odrobią lekcje po nowemu
• Maksymalne powiązanie teorii z praktyką i opieka mentora - to filary nowoczesnego kształcenia pedagogów
• Na razie obejmą polonistów i matematyków - informuje "Puls Biznesu"
Kształcenie nauczycieli jest dziś jedną z najsłabszych stron polskiego systemu edukacji. Sucha teoria, formalne praktyki, a potem skok na głęboką wodę do edukacji uczniów już w szkole - tak dotychczas wygląda ścieżka kształcenia nauczycieli.
Uniwersytet Warszawski i Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności uruchamiają właśnie projekt, który ma wyznaczyć nowe trendy w kształceniu pedagogów.
- Otwieramy pierwsze w Polsce studia podyplomowe prowadzone w formule stacjonarnej, łączące ściśle teorię z praktyką - mówi dr Katarzyna Maniszewska z PAFW.
Początkowo Szkoła Edukacji chce przyjąć magistrów polonistyki i matematyki. Studia będą bezpłatne.