Trwa ładowanie...
d3k0hrh
29-06-2005 08:37

Przymiarki do Orange

France Telecom, inwestor strategiczny TP SA, powinien dziś ogłosić, czy zmieni swą globalną markę na Orange. Jeśli tak, to nie tylko sieć komórkowa Idea, ale i cała grupa Telekomunikacji Polskiej z czasem zmieni nazwę.

d3k0hrh
d3k0hrh

France Telecom (FT) ma w czwartek przedstawić inwestorom strategię na najbliższe trzy lata. Jednym z jej punktów może być decyzja o zmianie marki. Informację, że francuski operator zamierza zmienić nazwę na Orange pierwszy podał francuski tygodnik "Marianne", w świat poszła za sprawą portalu inwestorskiego investir. fr. Z krótkiego oświadczenia służb prasowych FT wynika, że grupa analizuje ewentualne wprowadzenie globalnej marki, a wyniki tych rozważań poda w tzw. dniu inwestora, czyli 29 czerwca - informuje "Rzeczpospolita".

Według "Rz", informacja o możliwym rebrandingu grupy FT spowodowała spore zamieszanie w Telekomunikacji Polskiej. Spekulowano, że France Telecom mógłby wówczas opóźnić zapowiedzianą już zmianę marki Idea na Orange, by uniknąć wrażenia, że TP przejmuje markę swej spółki zależnej PTK Centertel, która jest operatorem sieci Idea. Według oficjalnych planów, zmiana marki Idea na Orange ma nastąpić do końca 2005 r. Działania PTK Centertel świadczą o tym, że pierwsze produkty z nowym logo mogą pojawić się tuż po wakacjach. Zdaniem Grzegorza Urbanka, specjalisty ds. zarządzania i wyceny marek, w tej sytuacji może dziwić intensywne i efektywne promowanie marki Idea, która za chwilę zniknie z rynku.

Jak jednak zwracają uwagę specjaliści, rozpoznawalność marki TP nie idzie w parze z jej dobrą reputacją. Jarosław Filipek, prezes firmy doradczej Codes Consulting, przypomina, że według nieoficjalnych informacji Francuzi już od dawna zastanawiali się, jak poprawić fatalną reputację Telekomunikacji Polskiej. Miało w tym pomóc wprowadzone przed rokiem francuskie logo TP SA. - Polacy bardziej akceptują marki zachodnie niż polskie - zauważa szef Codes. Mimo to byłby przeciwny zastępowaniu marki Telekomunikacji Polskiej przez inną, globalną. - To marka narodowa, tak samo jak Poczta Polska czy Polskie Koleje - wyjaśnia - czytamy w "Rzeczpospolitej".

d3k0hrh
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3k0hrh
Więcej tematów