Przestaną wykorzystywać Chrystusa do reklamy piwa
Litewski browar "Kalnapilis" pod presją władz
kościelnych i społeczności wycofuje reklamę swego piwa, w której
użył wizerunku Chrystusa Frasobliwego. Reklama zniknie z
billboardów i telewizji w środę.
03.03.2017 09:09
Jak twierdzi dyrektor browaru Valdas Tekorius, reklama nie miała na celu obrażania uczuć chrześcijan, jednak wzięto pod uwagę protesty i postanowion z niej zrezygnować.
Przed miesiącem "Kalnapilis" rozpoczął kampanię reklamową, w której zachęcał do kupowania piwa i wygrania płyty kompaktowej z nagraniami hitów muzyki litewskiej. Do kupowania piwa zachęcał Chrystus Frasobliwy.
Drewniana rzeźba zatroskanego Chrystusa siedzącego na kamieniu jest na Litwie bardzo popularna. Jest często ustawiana przy drogach, w kościołach, na cmentarzach.
Reklama piwa z wizerunkiem Frasobliwego oburzyła władze kościoła na Litwie. Konferencja Episkopatu wystosowała list do "Kalnapilisu", w którym stwierdza się, że "większość wierzących poczuła się dotknięta tym, że wizerunek Zbawiciela ze znakami męki - wieńcem cierniowym na głowie - został wykorzystany do reklamy piwa".
Sprawa reklamy piwa była też omawiana podczas spotkania przedstawicieli browaru z Narodową Radą Ochrony Praw Konsumenta. Media polskie na Litwie, a także poszczególni litewscy dziennikarze zachęcali do bojkotowania piwa. (ck)
Aleksandra Akińczo