Polska"Przejrzyj chłoniaka". Nowa odsłona Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona w mediach

"Przejrzyj chłoniaka". Nowa odsłona Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona w mediach

Zespół 18-latek z Gdańska swoją kampanią "Przejrzyj chłoniaka" opartą na historii Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona, zdobył serca Jurorów Programu "Mam Haka na Raka". Projekt został wybrany spośród kilkudziesięciu koncepcji kampanii, dotyczących profilaktyki onkologicznej, dedykowanych tym razem nowotworom układu chłonnego - chłoniakom. Już niebawem zwycięską kampanię zobaczy cała Polska.

"Przejrzyj chłoniaka". Nowa odsłona Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona w mediach

Młodzież kształci dorosłych

"Mam Haka na Raka" jest ogólnopolskim Programem skierowanym do młodzieży ze szkół ponadgimnazjalnych w całej Polsce. Celem Programu jest umiejętne zaangażowanie młodzieży w proces edukacyjny związany z profilaktyką nowotworową. Głównym zadaniem postawionym przed młodymi ludźmi jest zorganizowanie działań lokalnych oraz zaprojektowanie kampanii społecznej.

Podczas 7. edycji "Mam Haka na Raka", czyli przez ostatnie dziewięć miesięcy, młodzi ludzie ze szkół ponadgimnazjalnych edukowali Polaków nt. profilaktyki nowotworów układu chłonnego - chłoniaków. Hakowicze przeprowadzili prelekcje dla 129 184 osób, nakłonili 108 980 Polaków do podpisania deklaracji "Zachęcę jedną osobę do wykonania badania profilaktycznego" i rozdali 264 787 ulotek o chłoniakach. Skala działań była ogromna, a konkurencja między zespołami bardzo wyrównana.

Zwycięski pomysł licealistek z III LO w Gdańsku nawiązuje do kultowego motywu Sherlocka Holmesa i Doktora Watsona, znanego również ostatnio z popularnego, brytyjskiego serialu. W zwycięskiej kampanii Sherlock, bez większych efektów pracuje nad tajemniczą historią pewnego mężczyzny. Analizuje różne poszlaki - podwyższoną temperaturę, spadek wagi, swędzenie skóry, nocne poty i powiększone węzły chłonne. Wydaje się, że sprawa pozostanie zagadką. Wtedy wkracza Dr Watson, który łączy wszystkie fakty i rozwiązuje zagadkę. Cichym sprawcą okazuje się chłoniak, a mistrzem dedukcji, zamiast Sherlocka jest, pozostający zazwyczaj w cieniu, lekarz.

Kampania "Przejrzyj chłoniaka" wyemitowana zostanie bezpłatnie w telewizji, radiu, prasie i internecie. Dodatkowo, dla wszystkich osób zainteresowanych tematem profilaktyki nowotworów układu chłonnego oraz zwycięską kampanią, została stworzona strona internetowa www.przejrzyjchloniaka.pl.

Więcej informacji:

Źródło artykułu:WP Wiadomości
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)