Promocja Polski w Pekinie, Moskwie, Tokio
Jak dowiedział się "Dziennik", Polska chce na całym świecie promować swoją prezydencję w UE. Na wstępnej liście miast, w których mamy się pokazać, znajdują się m.in. Pekin, Moskwa, Tokio i główne stolice europejskie.
Lista nie jest jeszcze zamknięta, musi ją zaakceptować szef MSZ. Resort nie chce zdradzać szczegółów.
Z informacji "Dziennika" wynika, że w MSZ trwają dyskusje strategiczne w sprawie miast. - Środki są ograniczone, więc trzeba dobrze się zastanowić. Na przykład Chiny są ważne, ale taka promocja wiązałaby się z dużymi kosztami - uważa jeden z rozmówców gazety z MSZ. Pod znakiem zapytania stoją też np. Indie i Nowy Jork.
Jeszcze większy nacisk rząd położy na promocję w samej Unii: Brukseli, Berlinie, Paryżu i innych europejskich stolicach. - Polska chce się pokazać jako ważny gracz - mówi "Dziennikowi" Mikołaj Dowgielewicz, szef Urzędu Komitetu Integracji Europejskiej. - Podstawowe kryterium jest jedno: skupiamy się na największych - dodaje. Jest tylko jeden problem: pieniądze. Szef UKIE przyznaje, że budżet na promocję jest skromny. Dlatego rząd liczy na sponsorów, zwłaszcza polskie przedsiębiorstwa - pisze "Dziennik".