Premier Węgier Viktor Orban wykupił reklamę przeciwko Brexitowi w "Daily Mail"
• Węgierski premier zabrał głos przed referendum w sprawie członkostwa Wielkiej Brytanii w UE
• Viktor Orban za pośrednictwem reklamy w dzienniku "Daily Mail" zaapelował o głosowanie za pozostaniem we Wspólnocie
20.06.2016 | aktual.: 22.06.2016 09:43
Zamieszczona w "Daily Mail" całostronicowa reklama przedstawia węgierską flagę z krótką informacją: "Decyzja należy do Was, ale chciałbym, żebyście wiedzieli, że Węgry są dumne współpracując z Wami jako członkiem Unii Europejskiej". Pod grafiką widnieje podpis premiera Orbana.
To pierwszy przypadek, w którym szef rządu innego państwa członkowskiego UE zdecydował się wykupić powierzchnię reklamową, aby bezpośrednio zaapelować do brytyjskich wyborców o głosowanie za pozostaniem we Wspólnocie podczas czwartkowego referendum w tej sprawie.
Większość europejskich liderów, w tym kanclerz Niemiec Angela Merkel, opowiedziało się w ciągu ostatnich tygodni przeciwko Brexitowi podczas wystąpień publicznych i na konferencjach prasowych, ale żaden nie zdecydował się na bezpośrednią ingerencję w przebieg kampanii, jak uczynił to Orban.
Według cennika koszt całostronicowej reklamy w "Daily Mail" to około 32 tys. funtów, czyli ok. 180 tys. złotych.