Prawdopodobnie 14 listopada start nowego dziennika Agory
Prawdopodobnie 14 listopada na rynku pojawi się nowy dziennik Agory - wydawcy "Gazety Wyborczej" i "Metra". Na 13 listopada Agora zaplanowała uroczystość z okazji startu nowego tytułu.
08.11.2005 | aktual.: 08.11.2005 14:48
W dniu debiutu ma się odbyć konferencja prasowa - poinformowała rzeczniczka Agory Beata Kruczek. Do tego czasu Agora nie udziela informacji o dzienniku, nie komentuje też medialnych doniesień na jego temat.
Według mediów, nowy dziennik ma mieć około miliona egzemplarzy nakładu i cenę poniżej 1 zł. Od 12 listopada ma być reklamowany w stacjach telewizyjnych; kampania na billboardach już się rozpoczęła pod hasłem: "Nadchodzi nowy dzień".
Na portalu Wirtualnemedia.pl zamieszczono informacje, z której wynika, że hasło kampanii reklamowej wskazuje na tytuł nowej gazety. Ma on brzmieć: "Nowy Dzień".
Na początku października Agora poinformowała, że nowy dziennik nie będzie ani tabloidem, ani gazetą bulwarową, ani też poważną gazetą polityczną. Nowa gazeta, według wydawcy, nie będzie kalką jakiegoś zagranicznego tytułu, tylko autorskim projektem Agory.
Dziennik nie będzie miał osobnych wydań regionalnych, ale 20 korespondentów z całej Polski ma dostarczać gazecie informacji z regionów.
Redaktorem naczelnym nowego dziennika jest Jerzy Bogdan Wójcik (do tej pory szef "Metra"), wydawcą Wojciech Fusek (wcześniej pracował w lokalnych oddziałach "GW").
Według najnowszych danych z Agory, dyrektorem artystycznym nowego dziennika będzie Maciej Kałkus, który wcześniej tworzył projekt graficzny polskiej edycji "Playboya" oraz "Newsweeka". Makietę dziennika współtworzył hiszpański zespół Cases i Associats.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).