Pracownicy w czasie pracy... szukają pracy
Jedna czwarta pracowników w USA,
którzy zatrudnieni są przy komputerze, przyznaje, że korzysta z
niego w czasie pracy do szukania sobie nowej pracy - wynika z
opublikowanych w tym tygodniu badań.
24.03.2006 | aktual.: 11.03.2010 13:03
Spośród pracowników, którzy uważają, że korzystanie przez nich z Internetu jest monitorowane przez szefostwo, jedna czwarta wykorzystuje komputer do szukania nowej pracy - wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie firmy zajmującej się wyszukiwaniem personelu Hudson Highland Group.
Jest to jeden ze sposobów, w jaki zatrudnieni radzą sobie z zachowaniem równowagi między życiem prywatnym a pracą - powiedział Robert Morgan, szef Zarządzania Talentami w firmie Hudson Highland Group. Ponieważ spędzamy w pracy tak wiele czasu, jest to jedyny czas jaki mamy żeby przygotować sobie część spotkań kwalifikacyjnych - dodał.
Jedna trzecia pracowników, który sądzą, że ich kierownicy nie zdają sobie sprawy z tego, że w czasie pracy korzystają z internetu do celów prywatnych, wykorzystuje komputer do szukania nowej pracy - wynika z tego opracowania.
Połowa badanych powiedziała, że w ich firmach monitoruje się sposób korzystania z komputerów przez pracowników, podczas gdy trzy czwarte jest przekonana, że ich szefostwo wie, na ile pracownicy wykorzystują Internet do celów nie związanych z obowiązkami służbowymi.