Powstał interaktywny rejestr długów
Firma Kaczmarski Inkasso stworzyła interaktywną bazę danych www.debt.pl, która umożliwia wysyłkę wezwań do zapłaty pod rygorem wystawienia wierzytelności na sprzedaż.
28.05.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Adresatami tego produktu są przede wszystkim przedsiębiorcy, którzy mają problemy z monitorowaniem i odzyskaniem swoich należności. Baza ta, dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii informatycznych, pozwala na ograniczenie ryzyka zawierania transakcji z podmiotami, borykającymi się z trudnościami w realizowaniu swoich zobowiązań finansowych.
Serwis www.debt.pl składa się przede wszystkim z bazy danych zawierającej zaległe należności z tytułu zapłaty za sprzedany towar, wykonaną usługę, itp. W odróżnieniu od pojawiających się na rynku baz danych i tzw. czarnych list, baza www.debt.pl jest rejestrem i giełdą wierzytelności, a nie listą dłużników, na której umieszczane są dane osób fizycznych.
Według Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych, fakt umieszczenia w bazie www.debt.pl informacji o przedsiębiorcach nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych z 1997 r.
Dane teleadresowe klienta objęte są tajemnicą i służą administratorowi systemu jedynie do korespondencji wynikającej z opcji usługi wykupionej przez klienta. Poprzez monitowanie kontrahenta do uregulowania niespłaconych należności (administrator wysyła wezwania do zapłaty, uświadamiając tym samym dłużnikowi, że opublikowanie jego danych w ogólnodostępnym rejestrze długów znacznie obniży wiarygodność jego firmy w oczach partnerów handlowych) oraz przez monitorowanie stanu zadłużenia swoich aktualnych i potencjalnych klientów, można zminimalizować ryzyko powstawania nieuregulowanych zobowiązań - twierdzą twórcy bazy.
System sprzyja także uporządkowaniu informacji dotyczących podmiotów zalegających z zapłatą oraz wymianie informacji pomiędzy wierzycielem, a wezwanym do zapłaty. Umożliwia tworzenie indywidualnych kont dla pracowników, a także pozwala na automatyczne śledzenie określonej przez klienta grupy podmiotów.
Atutem jest także nieograniczony dostęp do systemu - 24 godziny na dobę z dowolnego miejsca w Polsce za pomocą internetu, telefonu komórkowego - wyszukiwanie informacji poprzez protokół WAP (WAP.debt.pl), a także otrzymywanie informacji o monitorowanych kontrahentach za pomocą usługi SMS. Poza tym w każdym momencie użytkownik może skorzystać z rozbudowanego systemu pomocy oraz z infolinii - zachwalają swój produkt twórcy bazy. (jd)