POT: Turystyczna oferta Polski na rynku izraelskim

Polska zaprezentuje w lutym w Izraelu swoją ofertę turystyczną, której celem jest przedstawienie naszego kraju jako atrakcyjnego regionu, bogatego w kulturę i środowisko przyrodnicze.

Poinformowała w piątek PAP specjalista ds. turystyki Polskiej Organizacji Turystycznej (POT) Barbara Tutak.

Od 7 do 8 lutego 2006 r. POT będzie promować Polskę na Międzynarodowych Targach Turystycznych w Tel Awiwie.

"Na targach POT zamierza zorganizować stoisko promocyjne wspólnie z wystawcami: miastem Łodzią, Łódzką Organizacją Turystyczną, łódzkim przedsiębiorstwem turystycznym, hotelami oraz Polskimi Liniami Lotniczymi LOT" - powiedziała Tutak.

Dodała, że LOT będzie informował i promował oferty związane z turystyką weekendową, natomiast Łódź przedstawi atrakcje turystyczne swojego regionu.

POT chce zachęcić młodzież izraelską do poznania walorów turystycznych Polski. Będzie promować przede wszystkim turystykę miejską i kulturową (biesiady w zamkach i pałacach), turystykę aktywną (turystyka wodna, spływy kajakowe) oraz turystykę uzdrowiskową. Będą prezentowane m.in. takie regiony jak Małopolska, Warmia i Mazury oraz Pomorskie.

"Spotkajmy się w Polsce" oraz "Poland - the natural choice" to hasła zachęcające turystów do odwiedzenia naszego kraju.

W Polsce od 3 lat stale rośnie liczba turystów z Izraela. Ze wstępnych szacunków POT wynika, że w 2005 r. do Polski od stycznia do listopada przyjechało ponad 63 tys. turystów z Izraela. Dla porównania w 2004 r. było ich 55 tys.

Badania Instytutu Turystyki pokazują też, że w 2005 r. turyści z Izraela najchętniej odwiedzali w Polsce miejsca związane z historią i kulturą, położone poza wielkimi i średnimi miastami. Unikali miejsc aktywnego wypoczynku, kurortów czy dużych aglomeracji.

Źródło artykułu:WP Wiadomości

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)