Popularne seriale wypromują pomysły ministerstwa
Ministerstwo Edukacji Narodowej podpisało umowę z TVP na popularyzację przedszkoli w serialach. Za jeden odcinek płaci nawet 48 tys. zł - informuje dziennik "Metro".
11.02.2010 | aktual.: 11.02.2010 11:47
Kiedy kilka tygodni temu bohaterowie "M jak miłość" rozważali, czy warto posyłać sześciolatki do szkół, w internecie zawrzało. "MEN przy pomocy TVP wciska ludziom niepopularne reformy" - komentowano na forach. Wtedy resort zaprzeczał, by ta scena powstała z jego inicjatywy. Ale widocznie sprawa zainspirowała urzędników, bo teraz podpisali z TVP oficjalną umowę na tzw. idea placement.
Na jej podstawie aż w trzech serialach pojawiać się będą przedszkolne tematy. - Akcja obejmie "M jak Miłość" (pięć odcinków), "Plebanię" (16 odcinków) oraz "Barwy szczęścia" (dwa odcinki) - informuje Grzegorz Żurawski, rzecznik MEN.
Seriale te wybrano, bo biją rekordy oglądalności. - Chcemy dotrzeć zwłaszcza do mieszkańców małych wsi i miasteczek, gdzie do przedszkoli chodzi najmniej dzieci. Zależy nam, by zmienić nastawienie rodziców - mówi Żurawski.
Za jeden odcinek "M jak miłość" MEN płaci 48 tys. zł, "Plebanii" - 27 tys., a "Barw szczęścia" - 30 tys. zł - podaje "Metro". .