Poprawa koniunktury na rynku motoryzacyjnym w Europie
Powoli poprawia się koniunktura na rynku motoryzacyjnym w zachodniej Europie. Jak poinformowało w Brukseli Zrzeszenie Europejskich Producentów Samochodów, w kwietniu w porównaniu z tym samym miesiącu roku ubiegłego znacznie wzrosła liczba sprzedanych nowych samochodów w Niemczech, Francji i w Wielkiej Brytanii.
16.05.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
W krajach Unii Europejskiej zarejestrowano w kwietniu 1 245 344 nowe samochody, o 0,9% więcej niż w kwietniu ubiegłego roku. W pierwszych czterech miesiącach 2001 roku sprzedaż spadła o 3,4%, głównie jednak za sprawą katastrofalnych wyników na początku tego roku. Kwiecień jednak przyniósł wzrost sprzedaży. We Francji aż o 8,7% (ponad 201 tysięcy aut), w Niemczech - o 7,1% (295 tysięcy samochodów) i w Wielkiej Brytanii - o 7% (prawie 180 tysięcy aut).
Z poszczególnych marek największy wzrost sprzedaży odnotowała w kwietniu w porównaniu do tego samego miesiąca ubiegłego roku należąca do Fiata Alfa Romeo - o 26% do ponad 18 tysięcy samochodów. Wchodząca w skład grupy Volkswagena czeska Skoda sprzedała w kwietniu w zachodniej Europie 23 tysiące samochodów, o ponad 25% więcej niż przed rokiem.
Cała grupa VW zwiększyła sprzedaż o 9,3% do 262 tysięcy aut, osiągając udział w rynku 20,3%. Na drugim miejscu jest francuska grupa PSA Peugeot-Citroen, która w kwietniu odnotowała wzrost sprzedaży o 4,6%. Udział grupy PSA w zachodnioeuropejskim rynku wyniósł 13,6%. W kwietniu spadła o 6,2% sprzedaż samochodów japońskich w zachodniej Europie. (ps)