Ponad 200 mln zł kieszonkowego
Dzieci w Polsce wydają miesięcznie ponad 200 milionów złotych kieszonkowego. Tak wynika z badań Urzędu Ochrony Konkurencji i Kosumentów. Co piąty gimnazjalista codziennie robi zakupy do domu. Najmłodsi w sklepach są często oszukiwani.
Z badań wynika, ze ponad połowie uczniów w ciągu ostatniego roku sprzedano wadliwą rzecz. Sprzedawcy także nie dają dzieciom paragonu, oferują im towar przeterminowany i po zawyżonej cenie.
Agnieszka Zawartko z Urzędu Ochrony Konkurencji i Kosumentów mówi, że to sprzedawca powinien dzieciom wyjaśniać ,co kupują i ile to kosztuje. Rodzic musi mieć prawo do zwrotu nieuczciwe sprzedanego dziecku towaru.
Urzędu Ochrony Konkurencji i Kosumentów prowadzi w szkołąch kampanię edukacyjną " Moje kosumenckie ABC". Na zjęciach uczniowie poznają swoje prawa, zasady funkcjonowania rynku i fałszywej reklamy.(eg)