Ponad 2 tysiące uczniów w 'Diversity'
Szósta edycja 'Diversity' projektu edukacyjnego Motoroli, przyciąga coraz więcej uczniów szkół średnich - udział zgłosiło ponad dwa tysiące osób z 250 szkół z całej Polski.
03.04.2006 23:30
Zainaugurowana z końcem stycznia przez Motorolę (NYSE: MOT) szósta edycja projektu edukacyjnego “Diversity” spotkała się z wielkim zainteresowaniem. Inicjatywa, skierowana do uczniów polskich liceów, techników i liceów profilowanych, ma zachęcić młodzież, a zwłaszcza dziewczęta do studiowania na kierunkach informatycznych. Zgodnie z realizowaną w Motoroli ideą różnorodności, projekt ma przyczynić się do zmiany stereotypowego postrzegania inżyniera jako zawodu wyłącznie dla mężczyzn.
Udział w projekcie zgłosiło 2012 osób z 250 szkół, z czego dziewczęta stanowią ponad połowę wszystkich uczestników. W tegorocznej edycji “Diversity” weźmie udział 371 zespołów, których zadaniem będzie stworzenie strony internetowej na temat “Świat bez słów”. O dużej popularności konkursu świadczy również liczba osób odwiedzających stronę internetową projektu (www.diversity.pl) – od 20 stycznia adres ten zarejestrował ponad 24 tysiące indywidualnych odsłon.
– W tym roku udział odnotowaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń – cieszy nas, że inicjatywa Motoroli spotyka się z takim zainteresowaniem. Celem “Diversity” jest promocja zawodu informatyka wśród młodzieży i stworzenie równych szans dla obu płci. Liczba zgłoszeń do tegorocznej edycji świadczy o tym, że młodzi ludzie poważnie myślą o swoich karierach, połowa z nich planuje studia związane z kierunkiem IT – mówi Jacek Drabik, dyrektor zarządzający Centrum Oprogramowania Motoroli w Krakowie.
Nową, nieobowiązkową kategorią w tegorocznej edycji konkursu jest “Najlepsza gra” - trzeba ją stworzyć zgodnie z tematem “Świat bez słów” i umieścić na stronie internetowej. Wyniki uzyskane w tej kategorii nie przesadzają jednak o zakwalifikowaniu zespołów do finału.
Ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 19 czerwca w auli Krakowskiej Szkoły Wyższej. Wyróżnienia zostaną rozdane w 4 kategoriach: “Najlepsza grafika”, “Najciekawsze ujęcie tematu”, “Najbardziej przyjazny interfejs użytkownika” oraz “Najciekawsza gra”. Swoje wyróżnienia przyznają także internauci oraz publiczność zgromadzona podczas ceremonii.
Patronami medialnymi tegorocznej edycji “Diversity” są: Magazyn Komputerowy “Enter”, Onet.pl, Edulandia.pl oraz Feminoteka. Partnerzy: Hewlett- Packard Polska, Logitech Polska oraz Federacja Gmin i Powiatów RP.