Ponad 170 tys. zł zebrano na Balu Dziennikarzy
Ponad 170 tysięcy złotych zebrano podczas IX Wielkiego Charytatywnego Balu Dziennikarzy, który odbył się 10 lutego w Auli Politechniki Warszawskiej. Tegoroczny dochód z Balu zostanie przeznaczony na zakup oksymetru mózgowego dla Kliniki Kardiochirurgii Dziecięcej Akademii Medycznej w Poznaniu oraz na leczenie przewlekle chorych dzieci, objętych opieką Fundacji Dzieciom "Zdążyć z Pomocą".
13.02.2007 12:44
Organizowany od 1998 roku bal, w którym uczestniczy corocznie ok. 800 gości, jest jedyną imprezą gromadzącą tak licznie przedstawicieli wszystkich mediów oraz osoby ze świata polityki, biznesu i kultury. Bal charytatywnie poprowadzili Agata Passent i Rafał Królikowski. Wystąpił Muniek Staszczyk z zespołem Habakuk - na rzecz Fundacji zrzekli się swojego honorarium.
W zeszłym roku na balu zadebiutował zespół o nazwie "Poparzeni Kawą Trzy" i zrobił to na tyle udanie, że dziennikarze zgodnie podjęli decyzję, że w tym roku Bal nie mógł się obejść bez ich występu. Skład zespołu stanowi pięciu polskich dziennikarzy: Mariusz Gierszewski, Wojciech Jagielski, Roman Osica, Krzysztof Zasada i Marian Hilla.
Nie mogło też zabraknąć wspomnienia o zmarłym kilka tygodni temu Ryszardzie Kapuścińskim. Dziennikarze uczcili jego pamięć, wyświetlając fragment wywiadu Katarzyny Janowskiej z Ryszardem Kapuścińskim, który został przeprowadzony kilka miesięcy temu dla TVP Kultura. Bal rozpoczęła ulubiona piosenka Ryszarda Kapuścińskiego - "The lion sleeps tonight" zespołu The Token.
Organizatorem Balu jest Fundacja "Charytatywny Bal Dziennikarzy" założona w 1998 roku przez dziennikarzy z różnych mediów. Fundacja wspomaga zarówno placówki opieki zdrowotnej, jak i instytucje opieki społecznej, domy dziecka i organizacje osób niepełnosprawnych, związane z opieką nad dziećmi. Przy okazji podejmowanych przez Fundację działań, takich jak coroczne Bale, pikniki, czy spektakl teatralny "Kot w butach" grany przez dziennikarzy w warszawskim Teatrze Buffo, bajkę telewizyjną w reżyserii Krystyny Jandy pt. "Kopciuszek", udało się zebrać łącznie ponad 2 000 000 zł.
Wśród placówek, którym udało się pomóc były m.in.: Klinika Onkologii oraz Klinika Niemowlęca Instytutu "Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka", Dziecięcy Szpital Kliniczny im. Profesora Antoniego Gębali w Lublinie, Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu, Towarzystwo Nasz Dom, Klinika Pediatrii Oddziału Żywienia Centrum Zdrowia Dziecka, domy dziecka, a także dziesiątki innych szpitali oraz organizacji.
Całkowity dochód Fundacji przekazywany jest na cele charytatywne. Wszyscy członkowie Rady i Zarządu Fundacji płacą za wstęp na Bal.
Patroni Medialni tegorocznego Balu: ELLE, ELLE DECORATION, FORBES, GALA, GAZETA WYBORCZA, NEEWSWEEK, ONET.PL, POLITYKA, PRESS, PRZEKRÓJ, PRZYJACIÓŁKA, PULS BIZNESU, RMF FM, RZECZPOSPOLITA, SAMO ZDROWIE, TELEWIZJA POLSKA, TWÓJ STYL, TVN, TVN24, WP.PL, WPROST, RADIO ZET.